Over Upje.

Follow by Email

donderdag 15 september 2011

10. Mijn outfit vandaag

Noot aan de lezer: Dit schreef ik stiekem al begin vorige week, hoor. Toen was het dus toch behoorlijk koud ...

Vandaag had ik aan:

een zwarte linnen broek 1
een zwarte tanktop, zoals dat zo hip heet
een zwart t-shirtje met driekwartsmouwen
een paars truitje met driekwartsmouwen
roze wandelsokken 2
zwarte korte laarsjes
een grijze zomerjas 3

1 R.I.P. zwarte linnen broek intussen. Mijn linnen broeken hebben altijd de pijnlijke eigenschap om tussen de benen vrij snel heel erg dun te worden. Eerst komt er een periode waarin je er eigenlijk doorheen kunt zien, en dan moet je echt toegeven dat er een gat inzit. In den beginne een kleintje, maar wasbeurten en droogkastsessies helpen niet echt. En dan breekt het moment aan waarop je eigenlijk zou moeten zeggen: ik gooi die broek weg. Maar je draagt ze zo graag. Ze zit zo goed. (Het feit dat het nog één van de enige is waar je momenteel inpast, daar hebben we het dan niet eens over.) Dus doe je zo nog één keer aan. En nog eentje.
Vanavond heb ik ze uitgedaan, het gat met beide handen vastgenomen en héél hard getrokken. Wat eerst een schaamtelijk, maar bescheiden gaatje was, is nu een gigantische krater van tien bij dertig. Ofzo. Nooit nog kan ik in de verleiding komen van deze favoriete broek te dragen. Boehoe!

2 Don’t ask! Die wandelsokken zitten zo hard tienduizend keer beter dan alle andere in mijn kast. Ze zijn lekker warm, zitten net strak genoeg om niet irritant te zijn, ze beschermen mijn voeten prima tegen eventuele oneffenheden in schoenen, … . En de kleur … Ach ;-).

3 Een zomerjas, ja. ’s Morgens om zeven uur is het pijnlijk koud, maar we zijn geen wussies, hé! Bovendien gaat het in september ongetwijfeld nog stralend weer worden (écht!), dus het heeft nog geen zin om hem al op te bergen!

2 opmerkingen:

  1. geen cijfertje 4 achter de schoenen? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die linnen broeken zitten inderdaad heerlijk!! En ja, ze wrijven tussen de benen en veroorzaken irritatie wanneer ze gaten beginnen te vertonen. Heb er ook zo'n paar versleten..

    BeantwoordenVerwijderen