Over Upje.

Follow by Email

zaterdag 17 september 2011

12. De inhoud van mijn handtas

Dit wordt érg pijnlijk, vrees ik. Laat ik kort al even een situatieschets geven: de hoofdhandtas is een grote witte. Hoofdhandtas, zie ik u al denken? Wel uhm … omdat die ene zo groot is, weegt ze nogal zwaar. Want in een grote handtas steek je niet enkel een portefeuille, dat begrijpt u natuurlijk ook. Het gewicht zorgt er soms voor dat ik onhandig loop te klungelen als ik nog andere dingen moet dragen. Vooral als dat vloeistoffen in bijvoorbeeld een glas zijn, is dat … onpraktisch. Of als het om een plateau vol eten gaat.

Dus ik heb ook nog een kleine, paarse handtas. Een supermooi ding (het ziet er zelfs volwassen uit en al!), maar helaas veel te klein. Enkel voor héél korte uitjes kan ze dienen. Uitjes die dicht genoeg bij ons huis zijn, zodat je in uiterste nood zelfs terug kunt om iets op te halen.

Op een doordeweekse werkdag stop ik die paarse tas méé in de witte. En als ik dan naar beneden ga om een ontbijt te kopen of te gaan lunchen, dan haal ik enkel dat paars ding eruit. De rest mag dan wel eventjes boven blijven …

Wat zit er dan wel in die handtassen?

In de paarse:

- mijn gsm
- een rood tasje om mijn meter, strips en prikpen in te bewaren
- mijn portefeuille
- een extra indisch tasje om mijn kilo’s kleingeld in te bewaren (dat valt altijd uit het gewone vakje daarvoor in mijn normale portefeuille)
- een mini-deorant voor noodgevallen
- mijn kaart om op het werk deuren mee te openen
- een los rondslingerende bibliotheekkaart
- een tampon
- de oortjes van mijn i-Pod
- andere oortjes om via mijn gsm mee naar de radio te kunnen luisteren
- maaltijdcheques

In de witte:
- een stuk of vijf zakdoeken
- een stuk of tien lossen tampons
- een agenda met ontelbare briefjes, voorschriften, boodschappenlijstjes, adreskaartjes, flyers, …
- niet lachen aub: nog een agenda. Deze gaat van september tot augustus, en dat lijkt me toch makkelijker. Voorlopig is hij echter nog maagdelijk wit, tot ik alles uit die andere heb overgeschreven. Trek maar een gezicht, ja ;-).
- een balpen of twee
- verdwaalde papiertjes van een kauwgom
- drie lege pakjes kauwgom (… )
- de plastieken omhulsteltjes die in de winkel nog rond die pakjes kauwgom hangen
- een zwart tasje dat ik uit een andere handtas heb gehaald. Dat ding dient om je diabetesspullen op te bergen, en dat doe ik dus ook. Infuus zonder lijn, infuus met lijn, batterij, ontsmettingsdoekjes, inbrenghulp, insuline, lijn.
- 4 brikjes Fanta zonder prik voor eventuele hypo’s
- een haarborstel
- een normaal formaat deodorant, zelfde geur als dat mini’tje natuurlijk
- het boek van de dag, en als dat bijna uit is ook nog een tweede (om zeker niet zonder te vallen natuurlijk, hihi)
- mijn i-Pod
- een zakje snoepjes van Haribo, ook weer voor een eventuele hypo
- twee Dafalgans, ’t is te zeggen: de verpakking van twee, maar er zit er nog maar eentje in
- batterijen voor mijn glucosemeter

4 opmerkingen: