Over Upje.

Follow by Email

dinsdag 20 september 2011

15. Mijn dromen

Ik ben nooit iemand van grote dromen geweest. Dat brengt te veel risico met zich mee. Dromen … uitkijken naar, en dan komt het misschien niet. En dat zorgt ongetwijfeld voor teleurstelling.
Daarnaast vergeet je vaak te genieten van het hier en nu als je erg bezig bent met een welbepaalde droom na te jagen. Vandaag leef ik nog, morgen kan het allemaal gedaan zijn. En als de vervulling van mijn droom dan pas voor overmorgen gepland was … Ik ben ook iets te realistisch ingesteld om me helemaal te laten gaan en mijn fantasie de vrije loop te laten. Zelfs als ik mezelf al eens toesta iets te doen dat lijkt op dromen, hou ik altijd rekening met de realistische mogelijkheden. En calculeer ik altijd al heel veel kans op mislukken in.

Wat er toch in de buurt komt:

- een kindje (of liefst zelfs twee)
- een zalige mama en papa worden
- een job waar ik elke dag fluitend naartoe trek
- een huis in het dorp van mijn jeugd

Als dat uitkomt, zal ik bijzonder blij zijn. Maar indien niet, dan is het ook goed zo. En intussen probeer ik van elke dag, elk uur, elke minuut en zelfs elke seconde te genieten! ;-)

1 opmerking: