Over Upje.

Follow by Email

zaterdag 10 september 2011

Straf

In een soort van wanhopige bui omdat het gewicht weer totaal niet mee wilt en ook wel omdat die stomme start-to-run vaak toch meer als een straf voelt dan iets anders, dacht ik even na over sportalternatieven. Ik had al eens gehoord dat aquagym best wel grappig kan zijn en dat het bovendien ook bijzonder doeltreffend is, dus ik kroop weer eens in mijn pc en ging op zoek naar opties hier in de buurt.

En dan lees je het volgende:

[QUOTE] Wil je op een gemakkelijke manier aan je conditiewerken!!!Kom dan aquagymmen.
Kom dan elke donderdag tussen 15-16u naar het zwembad in ***. Het dienstencentrum zorgt voor de leerkracht aquagym.[/QUOTE]

Exact hetzelfde voor yoga, zumba, boogschieten (nu niet dat ik dat wilde doen, maar toch), tai-chi, stijldansen, …

En de werkende mens hoeft niet te sporten dan … ? Straf vind ik dat!

6 opmerkingen:

  1. Het is inderdaad schrijnend dat heel veel lessen overdag gegeven worden. Is het zwembad 's avonds dan niet open? Wanneer zou jij het eigenlijk zien zitten om te gaan? 's Avonds, in het weekend?
    Ik hoop dat jij wel een sportactiviteit vindt die je kan boeien en waar je ook het gewenste resultaat mee behaalt. Ik blijf supporteren voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dan is het wel open natuurlijk. Maar zo gewoon baantjes zwemmen, dat vind ik dan ook weer te saai. 'k Ben niet rap content, hé ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien zijn er nog mensen die net als jij, 's avonds willen aquagymmen? Als je de vraag stelt?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waarom wil jij per se sporten?
    Je vermagert daar toch niet van, tenzij je het doet zoals het hoort, en dan nog.
    We zullen wel eens iets vinden voor je.
    Iets wat je onmiddellijk na je werk kunt doen, of iets wat je thuis kunt doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ken het probleem goed. Iets dat je genoeg boeit om toch vol te houden. Ik dacht dus aan een hometrainer en die heb ik ook gekocht. Ik zie me niet geregeld in een fitnessclub binnenlopen of zo. Dan liet m'n rug me in de steek en nu staat ie daar te blinken... Neen, ondertussen moet ik 'm eens afstoffen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij hebben hier ook een hometrainer staan, hoor. Maar ik vind dat zo ontzettend saai! Achja ...

    BeantwoordenVerwijderen