Over Upje.

Follow by Email

vrijdag 9 september 2011

We will rock you

We will rock you


Er werd al een hele tijd uitgebreid reclame voor gemaakt en uit die reclame werd het wel heel erg duidelijk: dit mocht je niet missen!

Toen mijn vriendin dus op de cultuurmarkt in Antwerpen een kort stukje had gezien en helemaal enthousiast was, kreeg ik wel zin om toch eens te gaan. Toen diezelfde vriendin nauwelijks twee dagen later plots op mijn werk belde om te vragen of ik zin had om haar gratis (!) te vergezellen naar ‘We will rock you’, moest ik geen vijf seconden nadenken!

Uiteraard gingen we eerst nog even een hapje eten. We gingen naar La Lanterna, en daar gaan we zeker nog eens naartoe! De pasta’s waren werkelijk overheerlijk. Het zag er allemaal niet superfancy uit, maar ik ga toch voornamelijk op zoek naar lekker en betaalbaar eten. En dat kregen we zeker!

Daarna trokken we toch vol verwachting naar de zaal. Mijn vriendin zei nog: “Ik denk dat ik nog wel eens terug ga komen met mijn vriend. Ik zit er niets mee in dat ik dan één keertje moet betalen!”
Laten we het kort houden: al bij de pauze wist ze dat ze dat echt niet zou doen.

Het was – sorry voor de crew – echt niet de moeite. Bij een doorsnee musical heb je het gevoel dat er een verhaal is, en ‘toevallig’ komen daar dan liedjes in voor. Hier had je de liedjes, en daar was een verhaaltje rond geschreven. Een uiterst slecht, wel te verstaan. Zelfs een kind zou het te flauw voor woorden vinden, denk ik. Er zong niemand pokkeslecht, er werd ook niet rampzalig geacteerd. Maar het verhaal was saai, belachelijk en totaal oninteressant.
Helemaal op het einde kwamen er plots drie liedjes na elkaar, en toen begreep ik plots hoe mijn vriendin op het toonmoment overtuigd was geraakt.

Onze conclusie dus: ze hadden beter gewoon een concert gegeven met al die liedjes. Weg verhaal, weg musicalgebeuren. Gewoon goeie Queen-muziek, door een stel degelijke zangers gebracht. Meer hoeft dat niet te zijn.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen