Over Upje.

Follow by Email

dinsdag 1 november 2011

21. Mijn favoriete eten

Ik zou hier nu zometeen zonder nadenken vanalles opschrijven: spinazie, broccoli, bloemkool, prei, champignonnekes, zalm, kabeljauw, alle soorten vis eigenlijk, een fris slaatje, … . Maar ik bedenk me bijna tegelijkertijd dat ik dat soort voedsel gewoon heel hard mis. Ik heb een man die nogal kieskeurig is, namelijk. In wat hij eet dan toch ;-).
 
Eigenlijk lust ik zo ongeveer alles graag. Op tijd en stond gewone vlaamse kost, wel goed op smaak gebracht met best veel kruiden. Of dampende ovenschotels, zo lekker! En dan weer eens afgewisseld met wat exotische kost. Scampi’s in rode curry, mosselen op creoolse wijze, dat soort dingen. En een lekker luchtig stukje biscuit met slagroom ofzo, dat gaat er ook wel altijd in. En fruit. Vers fruit! Zo smaken dat dat kan doen. En waar ik altijd en overal instant gelukkig van word, is soep. In alle smaken en kleuren.

Ik ben dan weer minder fan van frietjes van de frituur, maar één keer per maand staat het hier toch op het menu. En dan ben ik niet echt voor de frieten, maar dat vlees … daar mogen ze mij zelfs ’s nachts voor wakker maken. Want dat is nog wel iets: ik ben niet voor vegetarische stuff. Ik ben helemaal into meat. Een maaltijd is voor mij niet compleet zonder wat vlees of vis erbij. En nee, daar schaam ik mij niet voor. ;-)

3 opmerkingen:

  1. Allee, af en toe een lekkere groenteburger ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, lacht maar. Mijne vent eet zo ongeveer géén groenten, maar wortelburgers? Zo lekker! Ik krijg dat nu wel binnen, maar lékker ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en lust uw ventje dan soep?

    zelf ben ik ook wel altijd blij te maken met een taske soep ;)

    BeantwoordenVerwijderen