Over Upje.

Follow by Email

donderdag 15 december 2011

27. Mijn favoriete plek

Mijn favoriete plek zijn de kaaien aan de Schelde. Bij uitbreiding zijn andere kaaien ook goed, hoor. Of een plekje waar ik naar een water (rivier, meer, zee) kan kijken. Het water heeft zo’n rustgevende werking op mij. De wind die door je haren waait, liefst nog met een beetje zon erbij, en dan het geluid van dat water. Misschien nog wat vogellawaai, maar dat stoort helemaal niet op zo’n moment. Ik kan er gemakkelijk een uur zitten op mijn dooie eentje, zonder enig besef van tijd. En altijd weer heb ik spijt dat ik weer weg moet.

Mijn vorige werklocatie lag één straat oversteken van de kaaien. Ik heb er meer dan eens een lunchpauze doorgebracht, om dan weer helemaal ‘zen’ terug achter mijn bureau te kruipen. In mijn studententijd heb ik er ook vaak gezeten, al dan niet met cursussen. Ik betwijfel of er veel is blijven hangen van die leerstof toen, maar ik was wel weer rustig genoeg om er volledig voor te gaan.

Tijdens mijn eerste afspraakje met mijn lief zijn we ook op de kaaien beland. We hebben daar uren heerlijk zitten babbelen toen. Misschien moeten we dat gewoon nog eens overdoen. J

2 opmerkingen:

  1. Moet je zeker doen, maar misschien toch wel efkes ander weer afwachten :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai ja, daar zit ik ook graag. Ik kan niet wachten tot de lente om dat weer te doen! In de winter is het toch net ietsje minder aangenaam. :p

    BeantwoordenVerwijderen