Over Upje.

Follow by Email

dinsdag 31 januari 2012

Gelukkig nieuwjaar!

Gelukkig nieuwjaar !

Mijn allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! Ik wens jullie eerst een goede gezondheid, daarnaast een dosis geluk, héél veel warmte en liefde en héél veel kleine, maar ontzettend leuke momentjes.
Dit jaar zal maar kort zijn, slechts elf maanden, dus al die goede dingen kunnen dan over een maand minder gebundeld worden. Dat kan niet anders dan goedkomen!

Ik weet het wel. Eigenlijk is het jaar al een maand geleden begonnen. Ik weiger dat echter te accepteren. Het einde van 2011 was op verschillende gebieden al geen lachertje voor mijn omgeving, maar 2012 heeft tot nu toe ook nog niet veel voorgesteld. Een crisissituatie met mijn moeder, die eindigde in een nachtje ziekenhuis en een ontredderde familie. Een bezorgdheid die blijft voortduren, maar waar weinig aan gedaan kan worden momenteel. Een angst ook, voor wat zou kunnen gebeuren. Onbegrip ook, vooral voor de incompetentie van de artsen die zouden moeten helpen.
Net toen we weer konden slapen na al het voorgaande, gebeurde er iets vreselijks toen de echtgenoot ging sporten. Een man – ‘gelukkig’ een onbekende – stuikte in elkaar en overleed ter plaatse. Geen levenslange trauma’s, maar ‘even niet goed’ ben je daar toch wel van.
Daarna nog een hoop oververmoeidheid en verdriet bij mijn zus in verband met een echtgenoot die niet stressbestendig is en daar allerlei lichamelijke klachten van krijgt. In één adem komt een andere zus met het nieuws dat ze psychologische hulp inroept omdat het even niet meer gaat. Dat ze hulp zoekt, is goed nieuws natuurlijk, maar de oorzaak is er nooit één van dolle vreugde.
Ikzelf ben al fiks ziek geweest in januari. Een kennis was zwanger, maar het bleek een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Veel verdriet en medische complicaties.
Het dochtertje van vrienden belandde in het ziekenhuis met een eng en onbekend virus. Het zoontje van andere vrienden kreeg er ook een verblijf van twee weken wegens een dubbele longontsteking; hij is er nog verre van bovenop.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar het is niet de bedoeling te zeuren.

Maar u begrijpt; dat alles als start van een nieuw jaar, dat schept weinig hoop. Vandaar dat voor mij dit jaar pas op 01.02 zal beginnen. We sluiten ‘het oude’ met al zijn rottigheid gewoon af, en beginnen een nieuw.
Een jaar vol positieve dingen, weet u wel.

Gelukkig nieuwjaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen