Over Upje.

Follow by Email

donderdag 23 februari 2012

Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt!

Gisterenavond gingen de echtgenoot en ik naar een theaterstuk. We hadden allebei (!) het boek al gelezen en best wel grappig bevonden. ‘Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt’ van Kluun. Hij beschrijft daarin wat er allemaal – erg cliché, dat wel – door een man heengaat vanaf het moment dat hij en zijn vrouw proberen een kindje te maken. De voorstelling was nu niet echt geweldig, maar goed, daar wou ik het nu niet over hebben.

Ik had me er niet aan verwacht, maar zo ongeveer de héle zaal zat vol met zwangere vrouwen! Toen ik dat tegen de echtgenoot zei, kreeg ik als commentaar: “Gij zijt daar gewoon op gefixeerd, gij. Gaat ge daar nu al mee beginnen?!” Waarop ik: “Maar alé jong, KIJK dan?! Die, en die, en die, en die en die en … “. OK, hij moest het toegeven, die hele zaal zat vol zwangere vrouwen. Toen ook de acteur bij het opkomen vroeg: “Wie is er hier allemaal zwanger?” en echt heel veel armen de lucht ingingen, trok hij zelfs zijn eerdere woorden terug.

Laatst had ik ook al eens verzucht: “Amai, het is momenteel wel een echte babyboom in mijn omgeving.”, en toen had hij ook al commentaar. Maar de afgelopen paar maanden zijn er al dertien baby’s geboren in mijn omgeving. Hartelijk welkom hier op deze aardbol, Michiel, Mila, Mira, Marie, Mon, Merel (de M’s zijn in de mode blijkbaar), Ona, Warre, Alex, Kato, Line, Narandyan en Keira! In diezelfde afgelopen paar maanden hebben ook al minimaal vijftien (!) dames mij persoonlijk verteld dat ze een kind verwachten. Op internet volg ik al een hele tijd de blog van een aantal dames, waarvan er twee zwanger zijn en ik van een derde zeer binnenkort een aankondiging verwacht. Geef nu toe, dat kan er toch wel van een heuse explosie gesproken worden, niet?! Dan gaat het niet om een fixatie van mijn kant, maar om gewoon een nuchtere vaststelling.

Ik ben blij voor hen. Sommigen hebben al een pijnlijke historie achter de rug met vorige zwangerschappen, dus het enige dat je meteen van de eerste seconde hoopt is dat alles gewoon helemaal vlotjes zal verlopen en dat er uiteindelijk een gezond baby’tje geboren wordt. Een eerstgeborene om trots op te zijn, of een heerlijk broertje of zusje voor de andere kindjes.

Proficiat, kersverse en aanstaande moeders en vaders! Geniet ervan … en jullie gaan dat ongetwijfeld allemaal formidabel goed doen ;-)!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen