Over Upje.

Follow by Email

maandag 12 maart 2012

#wijvenweek - Beautyqueen in het diepst van mijn gedachten

Laten we eerlijk zijn: toen ik dit thema zag, moest ik al eens héél hard lachen. Luidop, ja. Beautyqueen, ikke?! Goeie grap. Zelfs op mijnen eigen trouw heb ik getwijfeld of ik wel make-up zou aandoen, om u een ideetje te geven. Of toen ik mij voor mijn zus haar trouw helemaal in ’t nieuw had gestoken, vond ik het resultaat best wel o.k. Toen er een foto daarvan op facebook verscheen en mijn nichtje eronder schreef: “Ai, het is te hopen dat ze tegen haar eigen huwelijk wat fatsoenlijker leert lachen en er minder raar leert uitzien”, vond ik dat al heel wat minder. Om maar te zeggen; ik ben géén beautyqueen. Zelfs niet op mijn beste dagen. Geen paniek, ik heb mij daar al lang bij neergelegd. Op tijd en stond doe ik mijn best, en dan kan het er allemaal wel mee door. Meestal ga ik gewoon voor gemakkelijk en snel. Ik ben helemaal into comfy style.

Omdat het hoofdthema van deze wijvenweek toch is: “maskers af”, zullen we eens volledig schaamteloos de zaken laten zien zoals ze écht zijn. Op de koop toe krijgt u zelfs mijn smoel hier te zien. Ik kan niet beloven dat ik die hier eeuwig laat staan, privacy en al. Dat hier überhaupt een foto komt, kan al tellen in het kader van schaamteloosheid en niet alleen de goeie kanten laten zien. Ik heb géén fotografisch oog en nog minder een fotografische vinger. Of zoiets. Maar goed, hier gaan we dan.

Op een doordeweekse ochtend zou het wel al eens kunnen gebeuren dat u mij hier ten huize redelijk ongekamd tegenkomt.




Dit is dus al met mijn jas aan en in de startblokken om naar de bus te hollen. Op dat moment ben ik hooguit een kwartier uit de douche gestapt. Mijn haar is inderdaad nog behoorlijk nat, ja. Ik heb echt geen tijd of energie om dat te staan drogen, hoor. Kammen, daar doe ik meestal ook niet aan. Ik heb zo’n stom haar, dat het resultaat toch al verdwenen is tegen dat ik op mijn werk aankom.

Een kwartier later heeft er mogelijk al wat wind doorheen gewaaid en ondanks mijn pogingen om de haarbos te temmen met mijn vingers, is de staat waarin ik op de bus zit soms echt te erg voor woorden. Een beeldje kan dan uiteraard weer wel.

Ik zei al dat ik niet echt into make-up ben. Daar ben ik gewoon te klunzig voor. Ik heb ooit al wel eens een lijntje aangebracht, en zelfs een enkele keer mascara. Ik kan het gewoon niet. Lipgloss is vandaag een maximum voor mij. De doorsnee pubergriet kliedert haar gezicht wat onder als ze veertien is. Of vijftien. Die boot heb ik duidelijk al lang gemist. Nu ik bijna dertig ben, zou er nogal vreemd opgekeken worden op mijn werk, vermoed ik. Ik laat het dus maar helemaal. Maar de vette wallen onder mijn ogen zijn dus ook niet te verdoezelen, en echt flitsend zie ik er natuurlijk ook niet uit zo.

Maar geen paniek, hoor. Eens ik op mijn werk ben aangekomen, haal ik vlug een borstel door mijn haren. Hoofd ondersteboven en twee seconden werk. Het resultaat daarvan ziet u hieronder.

En om het geheel nog helemaal af te halen, draag ik nog mijn bommavest.

Uiteraard alleen op erg koude dagen, maar toch. De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat de foto’s hierboven al van enkele dagen geleden dateren. Vandaag zal ik namelijk een verbale communicatietraining volgen. Eentje waar ik dus niét wil overbrengen dat ik voor comfy, snel en vooral heel gemakkelijk ga. Degelijkheid zal ik uitstralen. Zonder make-up, maar met getemde haren en mijn meest zakelijke outfit. Dat laatste als mijn masker. Ofzo.

2 opmerkingen:

  1. haha wat ik ben ik blij dat niet iedereen een beautyqueen is, k voel me van langs om beter om dat te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En tóch vind ik een lijntje beter.

    BeantwoordenVerwijderen