Over Upje.

Follow by Email

donderdag 15 maart 2012

#wijvenwee​k - Dromendag

 
Ik zou heel graag kunnen dromen. Het is een kunst die mij niet is gegeven. Altijd komt meteen mijn rationele geest bovendrijven. Soms kan dat een deugd zijn. Ik zal niet gemakkelijk meer teleurgesteld worden doordat een te ambitieus plan onhaalbaar lijkt. Of doordat ik iets héél graag wilde en het niet door kon gaan. Maar vaker is het een handicap. Nooit iets heel graag willen, het onttrekt veel kleur aan het leven. Elk begin van een idee meteen kapotrationaliseren en –analyseren, is nefast voor zo ongeveer alles. Het brengt je nergens. Rust, ja, dat krijg je ervan. Maar er zal nooit iets veranderen aan de dingen die je misschien toch niet al te optimaal vindt.
Toen ik jonger was, had ik nochtans een creatieve geest. En welke situatie zich ook voordeed, ik zorgde dat het werkte. Het is niet dat mijn leven nu slécht is, hé. Ik ben gelukkig, en dat meen ik echt. Maar ik mis een koppel dromen. Een paar zaken waar ik volledig voor zou willen gaan. Waar ik me dan in bochten voor wil wringen om het te laten werken. Dingen waar ik ’s nachts wakker van zou liggen, van opwinding en uitkijken naar. Doelen om naartoe te werken. Momenteel heb ik er niet één.

Eigenlijk … droom ik er dus van om weer te durven dromen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen