Over Upje.

Follow by Email

donderdag 15 maart 2012

#wijvenwee​k - Ge hebt nog iets te goed

Eerst wil ik vlug al efjes zeggen dat ik gisteren niet heb geschreven, omdat ik dood- en doodmoe was. Ik heb mijn pc aangezet en ben daarna gewoon in slaap gesukkeld, zelfs in die mate dat ik bij Private Practice alleen nog maar heb gezien dat Alison niet zwanger is. Na de vorige post weet ge dat het dan echt héél erg moet geweest zijn met de vermoeidheid.
Ik vind het busongeval uiteraard verschrikkelijk, en ik wil me niet eens voorstellen wat die ouders, broers, zussen, tantes, nonkels, grootouders en wat ge zo nog allemaal kunt verzinnen moeten doormaken. De hel is op hun hoofd terechtgekomen, en het ziet er niet naar uit dat de hemel er in ’t kort nog terug inzit voor hen. Maar ik geloof echt niet dat niét bloggen, géén televisieprogramma’s uitzenden, de reclame tijdelijk afschaffen en dat soort dingen daar ook maar iets aan gaan veranderen.
Toen mijn zus stierf, wilde ik gewoon dat de rest van de wereld doorging met leven. Dat ze de tijd namen om soms eens te vragen hoe het ging, ook nog weken of maanden na datum. Maar meer niet. Mijn beste vrienden waren niet op de begrafenis, omdat ze op vakantie gingen samen. Ik had het niet anders gewild. Ik was blij dat zij met volle teugen genoten van het leven en geen minuut van hun tijd wensten te verspillen. Ergens vind ik het ook een beetje vreemd om voor deze ene ramp een dag van nationale rouw te houden, televisieprogrammatie aan te passen, etc. Vandaar dat ik even duidelijk wil maken dat het gebeurde niét de reden was van de stilte hier gisteren. Al heb ik er natuurlijk wel respect voor dat anderen het wel zo verkiezen. Hoe dan ook, die mening komt nog wel. Op de inhaaldag ofzo.

1 opmerking:

  1. Ze mogen reclame natuurlijk voor altijd afschaffen.

    BeantwoordenVerwijderen