Over Upje.

Follow by Email

maandag 5 maart 2012

Wijvenweek


De inspiratie om te bloggen is soms nogal ver te zoeken. Mijn leven is niet bijzonder spannend en eigenlijk gebeurt er weinig noemenswaardig. Ik kan natuurlijk elke dag komen zeuren dat ik nog altijd moe ben, of dat ik weer eens een megaverkoudheid heb opgelopen, of dat ik wanhopig word van de weegschaal en dat ik sport haat. Maar dat wéét de lezer mogelijks allemaal al, en bovendien is het nu ook niet echt het meest interessante leesvoer. Ik mag me dan wel hebben voorgenomen om geen barrières meer te kennen – een recente herontdekking van  http://www.stumblupon.com/  met de nodige ‘tips voor schrijvers’ en dan met bovenaan vooral “schrijf, elke dag als het kan, het doet er niet toe of het goed is of niet, maar schrijf” heeft daar misschien wel mee te maken – maar in de praktijk gebeurt het nog niet helemaal. Elk beetje extra motivatie is altijd goed, dus heb ik na veel wikken en wegen besloten ook eens mee te doen aan de wijvenweek.

Meer informatie vindt u op de heerlijk in website die er gewoon al super uitziet. Redenen waarom, concept, wie er allemaal meedoet, dat kunt u daar allemaal lezen. Bekijk vooral die lijst schrijflustigen: abnormaal zalig gewoon! Ik wilde overal al eens wat gaan lezen, en ik had aan één avond niet genoeg. Dat belooft nog voor mijn tijdsinvulling de komende weken.

De bedoeling is dus om tijdens deze wijvenweek allerlei kantjes van het vrouwzijn te ontdekken die u misschien nog niet kende. Ik vermoed stiekem dat ik nu niet meteen veel geheimen heb of verborgen houd wat al mijn tekortkomingen zijn, maar voor het geval dat: hier zal dat dus niet van toepassing zijn. Het zal met dagthema’s te doen zijn:

Maandag 12 maart - Beautyqueen in het diepst van mijn gedachten.
Dinsdag 13 maart - Guilty pleasures en kleine kantjes.
Woensdag 14 maart - Moh, kijkt nu. We zitten hier met een mening.
Donderdag 15 maart - Dromendag.
Vrijdag 16 maart - Zelfscensuur.

Zaterdag 17 maart - Het multitaskende superwijf.
Zondag 18 maart - Inhaaldag.

Nee, ik weet nog helemaal niet wat ik bij het merendeel van die thema’s ga verzinnen. Maar op de één of de andere manier zal het wel lukken. Een zinneke of vijf kan ook al wel iets zeggen in het ergste geval, toch?

Wat me helemaal over de streep haalde, was dit: “Ik heb schrik dat ik het niet kan waarmaken als ik mij inschrijf. Wat doe ik?
De schoonste dingen van het leven zijn niet perfect, en dat is met de schoonste vrouwen niet anders.
Schrijf u in, en we zien wel waar we uitkomen. Misschien schrijf je elke dag 3 posts, misschien schrijf je maar één keer op de hele week. Het kan allemaal, en we gaan niet kwaad zijn. *zucht van opluchting is duidelijk hoorbaar in het publiek*”
Ik waarschuw u al: maandag zal sowieso niet lukken wegens van de eerste tot de laatste minuut volgepropt. En woensdag mogelijks ook niet. Maar we gaan gewoon zorgen dat voor zondag 18 maart voor elk thema tenminste iéts is gepost. Moest ge geen goesting hebben in wijvengeblaat, dan blijft ge die week dus misschien best weg. Maar misschien vindt ge het allemaal wel cool en wilt ge meedoen? Schrijf u dan maar rap in!

Alvast superhard bedankt aan Tales from the Crib en Kerygma voor het organiseren van heel dit gedoe!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen