Over Upje.

Follow by Email

zondag 25 maart 2012

Zorg

Tijdens een ritje in de auto staat uiteraard altijd de radio aan. De bedoeling is om dan luidkeels mee te zingen met eender welk muziekje dat enigszins bekend voorkomt, maar blijkbaar slagen wij er nogal vaak in om net tijdens één of andere nieuwsuitzending in de wagen te kruipen. En zo gebeurde het dus dat we op een dag nog maar eens hoorden dat er in de zorgsector toch zo’n geweldig gebrek aan mensen was. 60.000 vacatures zouden er zijn, voor allerlei functies. De echtgenoot liet dus horen dat ik daar zeker wel werk zou vinden. Ik repliceerde dat er dan wel veel minder centjes verdiend zouden worden. Dat is doorgaans nogal zijn stokpaard in discussies over minder werken of andere jobs, en meestal wordt mijn wens om elders (in een veel duurdere streek dus) te gaan wonen er dan nog eens lekker bij betrokken. Ik verwachtte dus met mijn opmerking het onderwerp vakkundig afgesloten te hebben. “Dan zoudt ge wel gelukkiger zijn”, zei hij. Die kwam aan.  

3 opmerkingen:

  1. Je kan altijd eens solliciteren en zien wat ze je aanbieden qua loon. Veel zorgcentra doen tegenwoordig hun best om competitief te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen