Over Upje.

Follow by Email

maandag 9 april 2012

Doen wat ik wil

Een wijze vriendin schreef een bericht met zware lading. Ze sloot af met de volgende zin: “En weten jullie dat jullie moeten doen wat jullie willen, en dat ik dat nu zelf ook in praktijk zal brengen van nu af aan?” Ze heeft natuurlijk helemaal gelijk. Het heeft geen zin om een leven lang te wachten op een juist moment, op de goedkeuring van de ene of de andere, misschien op iets anders dat eerst moet gaan gebeuren, … . Maar ik geef het toe: ik vind dat erg lastig. Het vraagt moed, véél moed, die me vaak ontbreekt.

Ik weet ook dat de lieve vriendin het niet over kleine onnozeliteiten heeft, maar over grote levensdromen. Maar omdat ik natuurlijk ook gewoon ik blijf, zullen we al blij moeten zijn met kleine stapjes. En om mezelf er toch op tijd en stond aan te herinneren dat gewoon blijven wachten niet zal helpen, maak ik een nieuwe categorie aan om vorderingen te melden. Kleine, grote, geslaagde pogingen of totaal mislukte. Maar alles wat dit label krijgt, zal er echt toe hebben gedaan. Voor mij dan, en daar draait het nu net allemaal om toch?  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten