Over Upje.

Follow by Email

zondag 6 mei 2012

Die week vakantie

Die week vakantie, dat was …

·         er vooral eentje van heel veel slapen. Heel lang in bed blijven liggen (twaalf uur was geen uitzondering), een namiddagdutje, soms nog een tukje in de avond en regelmatig zelfs vroeger dan een doorsnee week naar bed. Of ik nu fris ben? Niet echt. Maar het was wel prettig om die mogelijkheid eindelijk eens te hebben.

·         ook eentje waarin zo goed als niet gepland was. Dat creëerde mogelijkheden, uiteraard.

·         dus regelmatig wat uitgebreider koken. Me likes!

·         een formidabele ontdekking te doen op culinair gebied. Supergemakkelijk, belachelijk weinig werk en vooral: beestig lekker! De echtgenoot heeft al gevraagd of we dat volgende week niet weer op het menu kunnen zetten. Uiteraard, liefje, dat kan. Oh, u wilt ook wel weten wat het dan was? De ovenpatatjes van Lieve!

·         plots een oog laten vallen op een breiwerk dat toch al enkele maanden lag te verstoffen. Het zou een sjaal voor de liefde van mijn leven moeten worden, niets moeilijks aan dus. Intussen zijn er bijna twee bollen wol opgebreid en gelooft hij dus terug dat er ooit wel eens een eindproduct zal komen. Het is daar ook echt het uitgelezen moment voor nu, hé, voor dat breien …

·         raakte ik ook lichtelijk verslaafd aan binaire puzzels. Nulletjes en eentjes zetten op zo’n manier dat het altijd uitkomt. Dat klinkt allemaal simpel, maar ik ben nu aan de bladzijdes met twee sterren beland, en soms ik het al echt zweten geblazen!

In die week werd er ook …

·         op controle gegaan bij de NKO-arts, die helaas moest constateren dat dat onnozel buisje geen sikkepit geholpen heeft. Of toch: het drukgevoel is verdwenen. Dat dan weer wel. Het gehoorverlies op de lagere tonen is echter hetzelfde gebleven.

·         om na te gaan of er misschien een chronische ontsteking ergens zit als oorzaak van dit alles, een CT-scan gemaakt. Hoe ik ooit iets van die resultaten ga horen, weet ik niet. Ik moet pas binnen drie maanden terug op controle namelijk. Het zal weer de telefoon nemen worden, vermoed ik. En hopen dat ik niet weer moet raden hoe of wat of dat ik niet superhard word uitgelachen voor de honderdduizendste keer.

·         naar de ‘Hungergames’ gegaan. Op slag heb ik me ook maar de drie boeken aangeschaft. Ja, ik ben zo één van die kiekens die eerst de film ziet en dan de boeken leest. Het fnuikt de fantasie, ik geef het meteen toe. Maar als ik altijd moet wachten tot ik de boeken heb gekocht en gelezen voordat ik naar een film kan gaan, hé, tegen dan zijn die films al lang niet meer in de zalen. Eén dezer ga ik aan die drie boeken beginnen, denk ik. Kwestie van er helemaal klaar voor te zijn tegen dat die hongerspelen deel II gaat uitkomen.

·         toch maar eens dat onkruid uitgedaan. Achteraf blijkt dat altijd nogal mee te vallen qua hoeveelheid werk, maar ’t is het in gang geraken, hé.

Er gebeurden ook dingen helemaal niet (hoewel ze toch in mijn hoofd wel zouden gaan gebeuren), zoals …

·         elke dag ijverig en lang piano oefenen. Ik krijg nu al stress als ik er nog maar aan denk wat mijn leerkracht volgende week zal gaan zeggen, want vooruitgang noppes. Integendeel zelfs.

·         al mijn boeken van de bibliotheek uitlezen. Nog drie te gaan voor ik ze zaterdag moet terugbrengen. ’t Zal een beetje krap worden zo in een werkweek met dan nog veel nawerkse activiteiten, zeker?

·         schoenen kopen. Het is hoogdringend nodig, er zijn ook ettelijke schoenenwinkels afgelopen, maar ik wil natuurlijk weer iets dat er blijkbaar niet (meer) is. Botinnekes. Ik besef dat het lente is en dat de doorsnee mens nu op zoek is naar teensletsen en ballerina’s, ja. Maar mijn superbangelijke schoenen zijn net nu echt te erg voor woorden aan het worden, als ik ze poets is het na één dag al terug miserie en bovendien is er een mankementje dat altijd terug opduikt, waardoor nogal veel sokken plots gaten aan de hiel aan de rechterkant vertonen. Bon, mission not accomplished dus. Vreselijk, want ik haat schoenen kopen. Behalve als ik er direct naar mijn goesting vind natuurlijk.

·         gezond eten. No comment.

·         al wat strijken zodat de schoonmoeder aka poetsvrouw aka strijkster geen dubbel werk heeft. Ik was namelijk thuis, dan komt ze niet. Dus volgende week ligt er dan dubbel zo veel strijk te wachten. En ons kot is ook dubbel zo vuil, want wij zijn niet van die mensen die dan al rappekes eens met nen dweil rondgaan. Ofzo. ’t Is nu ook niet dat het er hier doorgaans supervuil bijligt, maar ik vermoed dat ze dat verschil toch wel merkt. Het is dus schandalig dat ik niet heb gestreken, en ik besef dat maar al te goed. Eigenlijk ging ik het dan maar in pure wanhoop nu vanavond doen (zo van ’t soort “ik zal rap alle broeken doen, maar dan laat ik alles wat ik niet goed kan (hemdjes en consoorten) wel voor haar), maar nu zit ik al een hele tijd deze blog te typen en ondertussen naar ‘The ultimate dance battle’ te kijken. Ik zeg via deze weg een welgemeende sorry tegen mijn schoonmoeder. Niet dat ze hier leest. En ik beloof beterschap. Echt.

·         veel bloggen en zelfs al postjes op voorhand schrijven, voor in barre of inspiratieloze tijden. Ge ziet het: zelfs nu moet ge het met een opsomming van vanalles doen. Mes excuses, ook hier beloof ik beterschap. Ik heb daarnet al twee dingen niet volledig uitgetypt met achtergrondverhaal en al, omdat ik dan al minstens twee topics te bespreken heb in de nabije toekomst. Vooruitzienigheid, noemen ze dat.

Voilà, u bent op zijn minst weer een beetje bij.

4 opmerkingen:

  1. Ik hou toch zo ongelooflijk veel van jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik doe iedere dag 3 van die puzzels, maar ik durf het aan niemand zeggen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niemand leest dat hier ook, hoor. :)
    Kan je niet ook bekennen dat je nooit strijkt en niets doet in je huis als de poetsvrouw niet komt? 't Zou mij wel een beter gevoel geven. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hierbij beken ik dat ik nooit kuis , nooit strijk, niet veel opruim, de laatste tijd wel veel naar kookprogramma's kijk, maar zelf er niet veel aan doe.
    Verder eet ik onregelmatig en de ganse dag door.
    Voilà, zijn dat voldoende bekentenissen?

    Annabelle

    BeantwoordenVerwijderen