Over Upje.

Follow by Email

woensdag 13 juni 2012

Typisch.

De echtgenoot is nogal voetbalminded. Als het even kan, kijkt hij dus elke dag naar de twee matchen. Ge begrijpt dat mijn tv-avond dan wel volledig naar de maan is. Ikzelf word over het algemeen gewoon niet goed van die sport. Die mannetjes op veld, dat gaat nogal. Maar al dat gebrul van die supporters, dat vréselijke lawaai dat er altijd bijkomt, dat maakt mij volkomen gek. Ik zou er niets mee inzitten als het geluid gewoon afstond tijdens zo’n match, maar ergens wil je dan toch ook de commentator nog horen. Een beetje duiding kan toch nooit kwaad. Om heel die vreselijke voetbaltsunami toch nog een béétje interessant te houden voor mezelf, kies ik altijd maar een favoriet. Daar stem ik dan nogal fanatiek voor, kwestie van uzelve wakker te houden enzo. (Detail: echt een goede supporter ben ik wel niet, constateerde ik toen ik eerder deze week al helemaal vergeten bleek te zijn dat mijn ‘favoriet’ had gewonnen!)

Vanavond is het Nederland-Duitsland. Het lief wilde die match héél graag zien, maar hij moest gaan sporten. Vermoedelijk komt hij over een dik half uur thuis, dus net na de wedstrijd. Ik kijk dan maar in zijn plaats en stuur smsjes als er een goal is gemaakt. Twee keer tot nu toe, ter informatie. Ja hoor, er is zeker wel iets anders op de televisie. Maar ja … .

Typisch!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen