Over Upje.

Follow by Email

dinsdag 14 augustus 2012

Uitdaging.

Ik las elders – helaas ben ik de link kwijt, nondedju – hoe iemand in het jaar voor zijn vijfentwintigste verjaardag vijfentwintig uitdagingen aanging. Bedoeling was uiteraard om die allemaal af te ronden voor hij dan 25 zou worden. Tussen een heel aantal best haalbare zaken stonden er toch ook wel wat indrukwekkende dingen tussen. Er ging een radartje draaien in mijn hoofd. Ik bén natuurlijk al dertig, een dikke twee maanden zelfs al. Vóór die verjaardag zal dus wat moeilijk worden. In het jaar dat ik dertig ben dertig uitdagingen aangaan, zou dat niets zijn? Het ene zal al moeilijker te verwezenlijken zijn dan het andere, met sommige dingen zal ik veel moeite hebben en met andere niet. Soms gaat het eerder om nieuwe dingen beleven, andere keren dan weer om zaken die ik niet graag doe of al honderdduizend jaar uitstel toch maar eens onder handen nemen.

Uiteraard hangt er niets vanaf, behalve misschien het eeuwige hoongelach van u – mijn sympathieke bloglezer. Dat alleen zou al moeten volstaan als stimulans. Al die ervaringen zullen natuurlijk ook weer voer voor andere blogjes worden. Twee vliegen in één klap!

Er zijn nog een paar plekjes op de lijst over. Als iemand ideeën heeft, laat ze gerust tot mij komen!

1. 30 keer uit eten gaan en proberen van hetgeen op mijn bord ligt ook af en toe een foto te nemen

2. 30 boeken lezen

3. 30 dagen na elkaar oefenen voor de pianoles, die waarop ik echt gewoon niet thuis ben uitgezonderd

4. 30 logjes met het kopje ‘heerlijkheden’ toevoegen

5. 30 dingen weggooien, aan een ander schenken of verkopen (en ’t gaat hier natuurlijk niet over eten of een lege shampoobus!)

6. 3 keer met make-up de deur uitkomen

7. 3 keer naar de pedicure gaan

8. 10 tips uit de honderden websites die ik regelmatig bekijk voor ‘organizing household’ uitkiezen én daadwerkelijk toepassen, hoe klein ze ook zijn

9. 3 paar nieuwe schoenen kopen

10. 10 keer met de auto rijden

11. 10 volledig nieuwe recepten uitproberen

12. 5 plaatsen bezoeken waar ik nog nooit ben geweest

13. 30 verplaatsingen buiten het ‘dorp’ met de fiets doen in plaats van met de auto of de bus

14. 30 bladzijden samenhangende tekst schrijven – niet voor publiek, maar voor mezelf

15. 30 dagen na elkaar op buster.com (750 woorden) of …. (vrije keuze) schrijven, behalve als ik echt niet achter mijn computer heb gezeten en dus niet thuis was

16. 5 culturele dingen doen, zoals naar een theater, musical, concert, …

17. naar 5 huizen gaan kijken die me misschien wel interessant lijken, tenzij natuurlijk nummer één meteen het onze wordt ;-)

18. 3 keer aan de kaaien belanden en daar gewoon wat over het water staren, al dan niet in gezelschap

19. 30 fatsoenlijke foto’s nemen en die op het internet posten

20. 30 keer gaan slapen op het moment dat ik het wil, ook als dat betekent dat ik alleen in mijn bed moet kruipen

21. 30 nieuwe, mooie liedjes leren kennen

22. 10 keer zeggen “ja, dat doen we!” en op uitnodigingen of mogelijkheden ingaan, ook al schreeuwen praktische bezwaren, onzekerheden of angsten heel hard dat ik zot ben van het te doen

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.


1 opmerking:

  1. Wauw! Dat zijn niet zomaar even 30 dingen hé! Ik wens je er héél véél succes mee.

    BeantwoordenVerwijderen