Over Upje.

Follow by Email

maandag 22 oktober 2012

Nog eens een update.


Seg, zijde gij nu nog afgevallen?!, vroeg de vriendin waarmee maandelijks afgesproken wordt. Maar nee, integendeel! was mijn antwoord. Intussen hebben vier dagen nauwelijks eetlust me wel weer tot op het laagste punt sinds een jaar of acht gebracht en dat brengt de stand dan op iets meer dan vijftien kilo eraf. Intussen toch al een maand of twee. Ik vermoed dat het daar ook bij zal blijven, want het wordt er niet gemakkelijker op.

Het is relatief koud, dus ik heb goesting in warm eten in plaats van in slaatjes. De bus vertrekt vroeger tijdens het schooljaar én om een overload aan schoolgaande jeugd (en bijbehorende busvertraging) te vermijden moet ik er dan nog eentje vroeger nemen ook, dus de tijd om mijn lunch te preparen is eigenlijk herleid tot uhm … nul minuten. En ja, kom, ik ben al dat gezond voer soms ook wel een beetje beu en ik wil ook op tijd en stond met smaak een pizza, frietjes, kroketjes of taart verorberen. Het is dus een beetje zoeken hoe we moeten volhouden. Het is geen probleem als ik niet verder afval, zelfs niet als er een kilootje of twee terug bijkomen, maar het zou toch nogal stom zijn als alle moeite uiteindelijk helemaal voor niets gebleken zou zijn.

Als er iemand een topidee heeft voor gezonde lunches die én niet perse in de koelkast bewaard moeten worden (al is dat soms nog wel te doen) én nog best eetbaar zijn als ze de dag voordien zijn klaargemaakt, mogen ze altijd gedeeld worden. Opwarmen is helaas geen optie op het werk, dus ’t moet nog koud te eten zijn ook.

Voor de rest heb ik wel al een heel arsenaal kleren uit mijn kleerkast kunnen verwijderen. Dit keer eens niet wegens te klein, maar wel gigantisch veel te groot. Het nadeel blijft hetzelfde – kleren die ge tof vond, passen niet meer -, maar het gevoel erbij is toch anders!

Al bij al ben ik een tevreden mens. Een jaar geleden dacht ik nooit van zijn leven nog aan mijn trouwgewicht te komen, intussen zit ik er bijna acht kilo onder. Het is allemaal vrij vlot gegaan en de ongezonde gedachtes zijn uitgebleven. Ik heb zelfs het fiat van de diëtiste gekregen om ‘mijn manier’ verder te zetten, dus ik ben goed bezig. Zo af en toe vallen er dus ook heel prettige verrassingen uit de lucht … J

1 opmerking:

  1. geweldig! lijkt me inderdaad een fijn gevoel! Ik ben nog zo'n 4 kg van mijn trouwgewicht verwijderd maar net die lijken het moeilijkste! http://shoutyourheartout.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen