Over Upje.

Follow by Email

maandag 31 december 2012

2012.


2012 was het jaar waarin :

d e wereld toch niet bleek te vergaan.
i k een naaimachine kocht en ze nadien nog nooit gebruikte.
d e kerstman, vermomd in een stel cadeaubons van het werk, me een e-reader bracht.
d e teller van het aantal ziektedagen op het werk op een schandalige 17 kwam te staan. Nog drie meer en ik had zelfs een vakantiedag moeten teruggeven!
d e gynaecoloog ons wist te vertellen dat ons helemaal niets in de weg staat om op de gebruikelijke manier zwanger te worden.
m ijn HbA1C nooit boven de 6% kwam.
i k 17kg afviel, maar er in de laatste maand al wel 1 2 3 2  3 terug bijkwam.
e cocheques mij tot de aankoop van een mooie, nieuwe fiets brachten.
e r auditie gedaan werd voor een steengoed koor en ik nog toegelaten werd ook.
i k met dat koor in Flagey stond op te treden, terwijl het live werd uitgezonden op radio Klara.
e r twee ontslagrondes overleefd werden. Door mij dan toch ... .
i k één keer achter het stuur van de auto zat: op nieuwjaarsnacht.
m ijn jongste zus na drie jaar zoeken werk vond.
m ijn middelste zus haar overbuurman leerde kennen en er holderdebolder verliefd op werd. Hij ook op haar, trouwens.
m ijn schoonbroer ademhalingsoefeningen leerde en daardoor van zijn jarenlange, zware maagproblemen verlost raakte.
m ijn moeder een zware crisis doormaakte en ons allemaal erg bang maakte.
v eel vriendinnen een baby kregen.
v eel andere vriendinnen een zwangerschap aankondigden.
i k aanwezig was op de mooiste trouw van mijn leven.
i k meeging met de hippe mensen en mij een iPhone aanschafte. Een van mijn betere aankopen dit jaar, het moet gezegd!
i k ook mee begon te doen aan het weekmenu-gedoe, met wisselend succes.
i k meedeed aan de wijvenweek.
i k mijn eigen uitdagingenprojectje begon. En al eens stevig begon te zuchten bij de gedachte dat alles nog afgerond te moeten krijgen. Maar we gaan door!
 
Dat alles, en nog zoveel meer. Het was geen slecht jaar. Onverdeeld positief konden we het ook niet noemen. Toch ga ik niet klagen. We hebben het goed, wij.

In 2013 is dat wat ik meer wil doen: daar bij stilstaan, bij die kleine dingen des levens. Nog iets minder materialistisch worden. Gaan voor ervaringen en gesprekken om mijn leven wat kleur te geven. Een eenvoudig, maar rijk jaar. Dat hoop ik voor mezelf.

Voor jullie wens ik een grote dosis gelukkige momenten. Geluk is geen lange rechte lijn, maar het kan wel erg regelmatig aanwezig zijn. Dat wens ik jullie. Het maakt het draaglijker als de gezondheid het even laat afweten, als dromen niet verwezenlijkt blijken te kunnen worden, als de situatie waarin je zit ervoor zorgt dat je moeilijke dingen moet doen, als het financieel lastig is, .. . Ik wens jullie geluk, waarin dat ook gevonden moge worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen