Over Upje.

Follow by Email

zaterdag 29 juni 2013

En intussen? (deel III van het verhaal)

Intussen begint het beter te gaan. Ik krijg weer eten binnen en krijg meer last van ‘normale zwangerschapskwaaltjes’. Zo betekent honger bijvoorbeeld onmiddellijk iets eten, want anders slaat de gruwelijke misselijkheid toe. Honger komt ook euh ‘net iets vaker’ voor dan anders ... . De fikse pijn als ik probeerde recht te komen of als ik wandelde, is een stuk minder. Mijn buik is nog steeds opgezwollen, maar alleen tegen de avond begint dat ook echt lastig te worden. Er is geen bloeding meer geweest en ik ben stilletje aan niet meer bang iedere keer als ik naar de wc moet ... .

Uiteraard is het nog héél vroeg om het aan de wereld te vertellen. Vandaag ben ik nog maar zeven weken ver, een moment waarop veel mensen zelfs nog niet eens aan hun ouders hebben verteld dat ze in verwachting zijn. Deze situatie is nu eenmaal anders. Iedereen wist wanneer we het ongeveer zouden weten, dus er worden veel vragen gesteld. Bovendien heb ik me overal afwezig moeten melden vanaf dag één dat ik het zelf wist, dus geheim houden was geen optie. Met het hele Turkije-vervolg dat er nog aan gebreid werd, steeg alleen de moeilijkheidsgraad om het te verzwijgen. Ik zie er ook niet meer echt het nu van. Als het nog fout gaat, dan zullen we het aan veel mensen moeten gaan vertellen, dat is waar. Maar op dit moment hebben we heel veel steun aan alle lieve vrienden en familie, die er stonden als we hen nodig hadden (onze telefoonrekening vanuit Turkije zal ook nog wel voor een klein hartinfarctje gaan zorgen, vermoedelijk), die bereid zijn me eventjes gezelschap te komen houden om mijn verveling wat te doorbreken, die willen komen helpen indien nodig en die chauffeur willen spelen zodat ik niet naar alle doktersafspraken met de tram of de bus moet. Ze branden ook allemaal heel veel kaarsjes en gebruiken alle duimen die ze hebben dat ons Odette het gewoon haalt en dat ik binnen afzienbare tijd eindelijk eens van een relatief onbezorgde zwangerschap mag gaan genieten.

Bedankt, iedereen. Echt.

 

2 opmerkingen:

  1. Ik ben zo blij voor jullie!!!!!!! Ik ben hier honderden keren komen checken of het al zover was. Maar ik ben zo blij voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen