Over Upje.

Follow by Email

zaterdag 27 juli 2013

Wist je dat ...


·        ik het weer wel een beetje zat ben? Ik hou van lente, maar die hebben we dit jaar duidelijk niet gehad. Van winterkleren naar zelfs-een-zomeroutfit-is-te-warm, dat hoeft zo niet voor mij. Ja, ik hou van zonnestralen, maar niet van puffen en zweten en eigenlijk niet meer weten waar te kruipen.

·        ik tijdelijk twee dagen in de week probeer thuis te werken. Dan kan ik meer dan een uur later opstaan en hoef ik bovendien geen uren tijd te verspillen ’s avonds met huiswaarts keren. Alleen hebben we hier geen airco natuurlijk. Ieder nadeel heb ze voordeel, maar dat geldt ook andersom.

·        mijn lief belachelijk lange dagen draait en het woord weekend eigenlijk ook niet meer in zijn agenda staat. Of toch, als moment waarop ge wat kunt bijwerken zonder iedere vijf seconden telefonisch lastig gevallen te worden.

·        wij daardoor nog altijd niet zijn gaan wandelen of ergens naartoe geweest, wat ik zo lang al eens wou doen.

·        het gelukkig niet meer al té lang zou mogen duren. Ik hoop het maar.

·        er een kleine babyboom plaatsvindt in mijn omgeving; mijn zus is een paar weken verder dan ikzelf, de vrouw van de peter van ons kindje is uitgerekend voor tussen mijn zus en mij, een collega voor dezelfde dag als die vrouw van de peter en een collega van mijn man voor één dag voor mij. Drie van de vier moeten ook nog eens in hetzelfde ziekenhuis bevallen. We kunnen de afdeling daar misschien afhuren?

·        onze gynaecoloog een dochter heeft die is geboren op onze uitgerekende datum?

·        ik een privélerares heb gevonden voor piano en dat ik nu heel erg zenuwachtig ben voor de eerste les?

·        ik nog eens ga meedoen aan een project met het bijzondere koor en daarvoor nog even snel de Paulus van Mendelssohn moet instuderen.

·        dat uiteraard niet ‘even snel’ zal lukken en ik dus beter eens in gang zou schieten.

·        ik van een sympathieke collega 3000 boeken kreeg!

·        ik helemaal krankjorum word van al die muggen hier. Ik ben al zo ver gegaan van mezelf helemaal met citroensap in te smeren, zegt dat iets over mijn wanhopigheid?

·        deze soldenperiode helemaal aan mij voorbij is gegaan. Dat is me denk ik toch ook nog niet te vaak overkomen!

·        ik me tegenwoordig vaak afvraag wat een mens eigenlijk nog moet eten als hij brood mijdt en even tijdelijk best niet meer van de saladbar op het werk eet, omdat er al iets te vaak mensen ziek van zijn geworden. Als ik iedere dag warm ga blijven eten, ben ik straks tien kilo dikker. Zónder dat de baby er iets mee te maken heeft.

·        mijn ogen dezer dagen toch soms uit hun kassen vallen bij het zien van de outfits die sommige mensen durven aan te trekken naar hun werk. Ik weet dat het warm is, ik besef dat het lang niet evident is om iets geschikt te vinden, ik begrijp ook dat ge misschien moeilijke voeten hebt ... maar vindt ge het nu normaal om in een strandoutfit te gaan of in outfits waarmee ge precies een maandenlange bergtocht kunt gaan aanvatten?

·        ik zit al die mensen dan eigenlijk wel aan te staren om ideetjes op te doen. Ik weet het zelf namelijk ook niet altijd goed en vooral qua schoensel word ik helemaal gek. Als ik dan eens een geschikt kleedje of een gepaste rok heb, dan vind ik weer geen schoenen om eronder aan te doen. Triestig.

·        er trouwens een paar schoenen – dat ik véél heb gedragen en graag nog altijd veel zou dragen – gewoon vermist is?! Ik heb werkelijk al overal gezocht.

·        ik misschien eens bij mijn schoonmoeder moet gaan kijken, want daar is ook mijn trouwring teruggevonden nadat hij ongeveer tien dagen verdwenen was geweest.

·        de opluchting toch geweldig groot was toen ze belde om dat te vertellen.

·        ik nu ongeveer drie weken een sensor heb (ben aan exemplaar twee) en hem langzaamaan beter begin te begrijpen en er echt blij mee ben.

·        de collega’s me nu wel ‘robotvrouw’ noemen. Ik kan het ze niet kwalijk nemen.

·        er vanmiddag een héle middagpauze over diabetes werd gebabbeld. Ze wilden alles weten.

·        zo’n laptop op uw schoot toch verdomd warm is.

·        ik hem dus maar weer even ga wegzwieren en een dom spelletje ga spelen op mijn gsm.

·        die hete dagen toch echt niet productief zijn. But who cares ...
 
Note: dit was uiteraard gisteren al geschreven. Vandaag ben ik niet gaan werken, zene!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen