Over Upje.

Follow by Email

zaterdag 21 september 2013

Tenkjoe.

De afgelopen 24 uur waren hier gevuld met negen uur koorrepetitie, wat zegt u daarvan? Rekent daar nog best wat verplaatsingstijd bij en begrijpt dat mijn pijp uit is. Dat is een klein probleempje, want morgen volgen er nóg eens twee uur repetitie en dan uiteindelijk het echte concert, live op de Nederlandse radio. Of ik nog veel stem ga overhebben, is toch nog maar de vraag ... . Zo net achter de koperblazers staan tijdens het oefenen is ook niet echt ideaal. Ge hebt toch altijd de neiging van zo hard te zingen tot ge op zijn minst uzelve hoort, maar zo’n hoorn of trombone kan best wat volume produceren, hoor!

Gelukkig is de echtgenoot plots in een geweldige helpende modus geschoten. Blijkbaar zag ik er vorige week al niet echt schitterend uit en die gruwelijke wallen en een bleek velleke wakkeren dan toch enige bezorgdheid aan. Vandaar dat hij regelmatig aanbiedt om me weg te brengen, om op zijn eentje naar de winkel te gaan, zelfs om mijn schoenen voor het concert voor me te poetsen (zo lief!) en als het moet zelfs mijn valies te maken voor een paar dagen zee. Ik heb mij een prachtexemplaar aangeschaft, hoor.

(En hierna hoop ik het wat rustiger aan te kunnen doen, want de snelheid waarmee ik in slaap donder van zodra ik nog maar in de zetel zit, zegt wel voldoende ... )

2 opmerkingen: