Over Upje.

Follow by Email

zondag 15 september 2013

Tussen de soep en de patatten.

Ola, ola, wat voor namen kunt ge zoal aan een jongen geven? We willen niet iets dat iedereen aan zijn kleine geeft, maar het mag ook niet geweldig exotisch en onuitspreekbaar zijn. ’t Is ook niet de bedoeling dat het kind iedere keer moet beginnen spellen of drie keer zijn naam moet herhalen voordat ze begrijpen wat hij zegt. Moeilijk!

En kleertjes. Wat doet ge een zoon aan? Het lijkt of de kleuren zich beperken tot donkerblauw en bruin, maar willen we dat wel? En een kleur voor de muren in de kinderkamer ... zoudt ge die ook aanpassen als het een jongen is? Hmm, de keuze voor geboortekaartjes zal toch ook ... anders moeten zijn. Moeilijk allemaal!

Oh, had ik hier eigenlijk ooit al gezegd dat we een zoon krijgen? Ik denk het niet, dus dan weet ge het nu. De werknaam is bij deze veranderd in “Odiel”. ;-)

Dan ga ik me nu eventjes verder bezig houden met het doorspitten van allerlei namenlijsten, het afschuimen van websites met geboortekaartjes en het zoeken van webshops voor kinderkleding, hé. Oh, en als ik nog eens de moed vind, zou ik misschien ook eens moeten nadenken over wat we allemaal nodig hebben voor die kleine patat.
 
Het is een geweldig buitenaards idee, vind ik, dat wij hier een jongetje gaan hebben. Een kind überhaupt, eigenlijk. Ergens wilt ge wachten met alles aan te schaffen en te doen tot ge weet hoe dat gaat zijn, maar dat is natuurlijk geen optie. Dus ook al kan ik niks voelen van het kind en is het zo surrealistisch als wat, we moeten toch dringend eens in actie schieten. Actie!

1 opmerking:

  1. Oooh, een zoontje! Is het nu niet veel échter, nu je weet wat het wordt? Veel succes met kiezen alvast! Als jij daar even 'goed' in bent als ik, dan zal je daar wel even zoet mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen