Over Upje.

Follow by Email

vrijdag 20 december 2013

32 weken.

Extra gewicht: Ik durf het bijna niet te zeggen, maar intussen zijn er 9kg bij, sommige dagen lijkt het zelfs eerder al 10. Het gaat héél hard nu, terwijl ik mezelf eetgewijs toch weer in het gareel heb gekregen.

Kledij: Ge gaat het niet geloven, maar die twee nieuwe paren kousen die ik had gekocht, zijn elk ontsierd door een gat. Bij ééntje bleef ik met mijn nagel erin hangen, het andere was al gewoon stuk toen ik het uit de verpakking haalde. Grrrrrrrrrrrr! Ik probeer het toch nog maar eventjes te doen met wat ik nu heb, hoor. Plots zijn mijn kleedjes ook weer een héél stuk korter geworden, tot we op het punt gekomen zijn dat mijn lievelingsoutfit echt niet meer toonbaar is. Boehoe! Ook mijn bh’s beginnen minder aangenaam te zitten. Wéén. Ik ben hier wel niet van plan om voor die paar weken nog eens een hele nieuwe garderobe aan te schaffen, hoor! Oh, en ik draag al een tijdje zoveel mogelijk sokken van de echtgenoot. In normale tijden slobberen die geweldig hard, vandaar ook dat ik die gebruik; als mijn voeten/onderbenen dan opzwellen, is het risico minder groot dat ze superhard in mijn velleke afgetekend staan. Helaas, pindakaas, ook die volstaan dezer dagen niet meer.

Slapen: C’est quoi, ça? Tegenwoordig ben ik standaard om 5u wakker (ten laatste!), ook als we pas na middernacht in ons bed lagen. Afgelopen dinsdag werkte ik van thuis en had ik dus tot halfacht kunnen blijven liggen, maar uit pure miserie ben ik toch maar op mijn gewone uur (kwart na zes) opgestaan! :O En deze nacht lag ik wakker vanaf halfdrie. ’t Is dat ze zeggen dat uw lijf voorbereid wordt op slapeloze nachten of ik zou er wreed slechtgezind van worden!

Mooiste moment deze week: Het blijft een voltreffer als de echtgenoot Odiel écht voelt. Het geluk stroomt dan uit zijn ogen, waar ik dan weer extreem gelukkig van word.

Eten: Oef, het lukt terug om minder koolhydraten te eten en ook gewoon wat gezonder. Hopelijk houden we dat vol, al zullen de feestagen natuurlijk niet helpen ... .

Rare goesting of hormonale toestanden: Noppes. Houden zo!

Beweging van Odiel: Hij beweegt nog en op dagen dat ik thuis ben zelfs heel veel. Alleen voelt het hoe langer hoe meer aan als gewroet (een slang in mijn buik!) dan als schopjes. Als hij toch nog eens schopt, doet het ronduit pijn. Mijn ribben zijn blijkbaar favoriet doelwit.

Kwaaltjes:
-         carpaal tunnel syndroom
-         ’s morgens en ’s avonds dikke handen en voeten – tegenwoordig niet meer enkel esthetisch een probleem, maar het voelt ook erg ongemakkelijk
-         hoewel ik ze niet voel, vermeld ik hier toch ook maar even de diabetescomplicatietoestanden
-         dichte sinussen en oorontstekingen mét loopoor ... Dat kan natuurlijk ook voorvallen buiten de zwangerschap, maar het schijnt erg typisch dat zoiets meer voorkomt in het derde trimester en erg hardnekkig is. Jeuj :P.

Voorbereidingen:
-         de meubeltjes staan helemaal in elkaar
-         blijkbaar hebben de kaboutertjes in de kast ook al een berg kleertjes gehangen ... (aldus de schoonmoeder, hé)
-         de eerste proefdruk van het geboortekaartje werd ons toegestuurd en wij stuurden het meteen terug met een berg opmerkingen. Dat gaat volgens mij nog een paar extra versies vergen voor het – hopelijk dan toch – in orde zal zijn! (En tussen ons gezegd en gezwegen: het was echt schandalig hoe dat eruit zag! En ik maar proberen om in word alles netjes te schikken en wij maar ‘goeie’ woordkeuzes proberen te zoeken ... om dan alles veranderd te zien in de versie die zij ons toesturen?!)
-         we waren ijverig prenatale kiné aan het volgen (toegegeven: pas bij les 3 hadden we het gevoel dat er toch eens iets nuttigs kon zijn), maar met een geplande keizersnede op het programma is dat natuurlijk niet meer nodig. Afgerond dus bij deze ...
-         we moeten nog steeds de adressenlijst afwerken (of beter: al mijn adressen staan erin, de echtgenoot heeft nog wat werk!) en een gsmnummerlijst blijft nog een projectje
-         dit weekend wil ik proberen de kleertjes en lakentjes te wassen, want met de feestdagen zal dat er ook wel overschieten anders

Uitkijken naar: de volgende echo en besprekingen met de gynaecoloog.

2 opmerkingen: