Over Upje.

Follow by Email

vrijdag 27 december 2013

33 weken.

 


Extra gewicht: +10kg ... ik had erger gevreesd na de kerstvretingen!

Nieuwtje: We weten wanneer Odiel op de wereld gezet zal worden ... Nog ergens tussen de vier en de vijf weken en wij hebben hier een baby, mensen. OH MY GOD!

Gewicht baby: 2,5kg. OK dan ... Maar aangezien hij nu toch bijna drie weken te vroeg geboren zal worden, maak ik me totaal geen zorgen meer over één of andere gigant. Laat die maatjes 50/56 maar komen!

Staat van de baby: Een voetballer. Ik denk dat ik de gynae daar gelijk in moet geven ...

Bevindingen van de gynaecoloog: De kleine doet het goed. Ik ook, al was mijn bloeddruk plots echt wel hoog. Geen reden tot paniek, wel iets om weer goed op te volgen. Laten we hopen dat dat nu ook weer niet escaleert ...

Kwaaltjes: Het lijstje van de vorige keer blijft, natuurlijk. De afgelopen week dacht ook eventjes dat ‘het zuur’ me parten kwam spelen, maar het is bij die ene keer gebleven. Dat hoeft voor mij niet te veranderen ;-). De gynae verwachtte eigenlijk dat ik er al veel meer last van zou hebben, gezien de grootte van mijn buik, maar tot dusver heb ik echt niet te klagen.

Dingen die we nog moeten doen voor de geboorte:

-         een lijstje maken van administratie die na de geboorte geregeld moet worden, zodat de echtgenoot daar niet meer over hoeft na te denken eens het zo ver is

-         de kleine zijn kast ligt al vol met bergen kleertjes, maar pampers en ‘verzorgingsproductjes’ en dat soort zaken moeten we ons nog aanschaffen. Dat wordt misschien stilletjes aan ook tijd ...

-         een paar borstvoedingsbh’s en vooral fatsoenlijke pyjama's gaan kopen. Als ik nu plots morgen zou moeten bevallen, zou ik echt niéts hebben om aan te doen! Tenzij een massa verlebberde, oude vodden ... maar daarmee wil ik uiteraard niet door derden gezien worden ;-).

-         de mannen van de drukkerij achter hun veren zitten dat ze toch eens dringend een nieuwe poging tot proefdruk moeten doorsturen. Als het dan nog steeds niet ok is, hebben we tenminste nog wat tijd om nog wijzigingen door te geven ...

-         de enveloppes al laten drukken

-         het kaartje al voorvouwen (don’t ask) en al postzegels plakken

-         op het werk doorgeven wanneer mijn bevallingsverlof zal beginnen en tot wanneer ik weg zal blijven (20/1 en 30/6)

-         de kinderwagen gaan afhalen

-         de box gaan afhalen

-         het wiegje gaan ophalen

Voor de rest:

-         hopen we nog eens in de cinema te geraken om naar the Hobbit te gaan kijken

-         moeten we nog 3 eindejaarsfeestjes zien te doorstaan. Gelukkig heb ik altijd gezelschap van andere ongeveer even zwangere dames, waardoor het risico op schandalig late uitspattingen toch wat ingeperkt wordt. Ik kan niet zeggen dat ik er rouwig om ben ... !

-         staren we elkaar héél regelmatig compleet in shock aan; “Oh my God, heel binnenkort woont hier een baby!!”

3 opmerkingen:

  1. Spannend! Nog een maand.... dat is niks! :-)
    Die buik valt trouwens best mee, niet? Op deze foto lijkt dat toch zo alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bwa, volgens de gynae toch wel, en als je met mijn zus vergelijkt (zelfde postuur als ik enzo, dus daar ligt het ni aan) die nog vijf weken verder is, dan is zij minder 'dik' ... Mijn collega ook (zelfde tijd uitgerekend) en een vriendin die twee weken vroeger is uitgerekend van haar vierde kind, heeft ook veel minder buik.
    Maar ach ... ik trek het mij niet aan, hoor. :-)

    En jaaaaaaaaaaaaa, die maand euh ... dat is gewoon eng dichtbij! :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. die borstvoedingsbh moet je nu niet kopen, wel gaan kijken en gaan passen, waarschijnlijk heb je een andere maat nodig na de geboorte, dan moet schaap die gaan halen.

      Verwijderen