Over Upje.

Follow by Email

vrijdag 27 december 2013

Dat weekmenu.

Hoe zit het daar eigenlijk mee, met dat weekmenu? Het wordt nog steeds iedere week gemaakt door ondergetekende, dat wel. Of we ons er altijd aan houden, dat is dan weer een andere zaak. Maar kijk, we doen onze uiterste best ... . Ik denk heel hard na wat de echtgenoot allemaal lust en wat we liefst ook niet nog maar net hebben gegeten, ik puzzel een beetje zodat er maximaal één keer pasta en maximaal één keer rijst op het programma staan en ik zoek naar gezonde opties, uiteraard. Als ik dat allemaal heb gedaan, stuur ik mijn voorstel door naar de echtgenoot en vraag hem om goedkeuring of eventueel afkeuring als iets hem echt, echt, echt niet bevalt. Ervaring heeft me namelijk geleerd dat de dingen die hij toch niet echt ziet zitten, er meestal ook helemaal niet doorkomen. Zelfs niet als alle ingrediënten in huis zijn ... . En als dat allemaal gebeurd is, dan tenen we dus naar de supermarkt en kopen de nodige zaken en we proberen dan om onszelve niet in de hectiek van een week te laten verleiden door ‘snel even langs de Delhaize’ (voor curryrollen of andere rommel) of ‘ik heb geen zin om te koken’ (en dan uiteindelijk eindigen bij alle mogelijke onzin die nog ergens in de kasten te vinden valt).

Wat komt er deze week op het menu? Véél rommel ... maar dit keer wel geplande. Een mens moet de feestdagen toch zien door te komen, hé. Gelukkig dat het hier geen culinaire blog is :D.

vrijdag: pizza van Dr. Oetker wegens ganz kaputt en het is eigenlijk al wel heel lang geleden

zaterdag: scampi-diabolique maar dan wel met kip

zondag: fondue op het kerstfeestje van mijn familie

maandag: pompoensoep bij de schoonmama

dinsdag: houdt u vast ... het ultieme menu voor de echtgenoot als we door omstandigheden oudjaar met zijn tweetjes vieren: kaaskroketten voor hem en bitterballen voor mij als voorgerecht, als hoofdgerecht frieten én kroketten met gehaktballen (voor hem met een afgrijselijke tomatensaus uit een zakske) en een nog nader te bepalen dessertje ... als we nog ergens een gaatje vinden dan toch

woensdag: ‘den overschot’ van dinsdag, dit keer wel aangevuld met tomaat en komkommer om toch nog iéts van vitamines binnen te krijgen
donderdag: ovenschotel met gehakt, diepvrieserwtjes en puree

3 opmerkingen:

  1. Dat begint hier verdorie op een weekmenu van ons Meurelken te lijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, leuk om te lezen dat wij niet de enige zijn die ons er niet altijd aan kunnen houden. Toch doen wij hier ook ons best om een gezond menu samen te stellen elke week... alleen is het bij ons een échte afwisseling tussen aardappelen en rijst :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik lig strijk met uw oudejaarsmenu :D

    BeantwoordenVerwijderen