Over Upje.

Follow by Email

zaterdag 18 januari 2014

Het weekmenu zonder werk.

Na dat fiasco van aardappels proberen te schillen en vergaan van de pijn in die hand, besloot de echtgenoot dat ik maar niet meer moest koken. Hij wilde niet dat ik mezelf zat te pijnigen voor een beetje eten. Nu hebben we dan wel een klein gigantisch probleempje, want meneer het lief zit momenteel weer eventjes in een extreem drukke week op het werk, waardoor hij hier iedere dag pas ten vroegste om zeven uur verschijnt, mét laptop in de aanslag om hier nog een beetje verder te werken. Ook dit weekend moet hij naar Brussel om mee te gaan helpen zorgen dat er maandag een update van het systeem gebeurd is. Nu ben ik geduldig en al wat ge maar wilt, maar als hij hier dan éindelijk komt binnengevallen wil ik wel graag zo snel mogelijk kunnen eten en dus niet nog helemaal van nul moeten beginnen (hij dan). Ik hoopte dus enige creativiteit te vinden en een soort weekmenu in elkaar te kunnen flansen met zo weinig mogelijk werk. Vooral snijwerk dan.

donderdag
microgolffood uit de Delhaize

vrijdag
spaghetti (voorgesneden ui gekocht, paprika snijden lukte me wél (dat kunt ge nl. platleggen en moet ge niet in uw hand houden ......... ), tomatenblokjes uit blik en de echtgenoot moest enkel de worteltjes snijden (vijf minuutjes werk) – de saus werd al donderdagavond gemaakt, zodat er dus vrijwel meteen gegeten kon worden als meneer thuiskwam)

zaterdag
aardappelpartjes uit de oven, tomaat en kippencurryworst

zondag
pistoletjes

maandag
pompoensoep bij de schoonmoeder

dinsdag
mousselinepuree uit een zakske, diepvriesboontjes en een nog te bepalen vlezeke

woensdag
rijst met erwtjes en wortelen en een nog te bepalen vlezeke

Geeft nu toe ... Het toch nog honderdduizend keer ongezonder kunnen eindigen, hé. ;-)

1 opmerking:

  1. allemaal door uw tenniselleboog? Dat is echt pijnlijk hé zo'n affaire.

    BeantwoordenVerwijderen