Over Upje.

Follow by Email

dinsdag 30 september 2014

33 dingen die ge niet over mij wist.


  1. Ik schreef gedichten en best goed. Www.gedichten-freaks.nl was mijn platform. Toen werd ik gelukkig en mijn inspiratiebron droogde op. Sindsdien kreeg ik geen gedicht meer op papier!
  2. Ik ben fan van clickx maar koop het nooit.
  3. Ik lees het enkel in de bibliotheek en fotografeer dan de links en de namen van apps die me interessant lijken. 
  4. Ik speel viool, piano en gitaar en ik zing. De laatste jaren niet alles nog even actief.
  5. Ik volgde 1 jaar tekenschool. Hilarisch, want ik kan echt NIET tekenen! Ik vrees de dag dat de zoon komt vragen: mama, tekens eens een ...
  6. Ik heb een geheugen als een zeef, maar kan me bepaalde zinnen die mensen ooit hebben gezegd wel woordelijk herinneren.
  7. Toen ik jong was, haalde ik vijf boeken per dag uit de bib en las ze ook allemaal.
  8. Om een gekke reden heb ik altijd (veel) oudere vrienden gehad.
  9. Ik drink zelden alcohol en ben nog nooit dronken geweest.
  10. Ik heb nog nooit getrokken van een sigaret. Op mijn 20 ofzo vond ik dat heel jammer, maar ik vond het wel heel dwaas als ik het zo laat nog zou gaan proberen. 
  11. Ik kijk ieder jaar in de kerstperiode naar the sound of music.
  12. Ik heb ooit de muziek van de musical Aida meegekeeld op volle zee. Als ik eraan terugdenk, word ik nog emotioneel.
  13. Ik kan heel veel als er weinig van mij verwacht wordt. Zodra er iemand heeft gezegd dat ik iets goed kan, slaat de stress toe en daalt mijn niveau onmiddellijk.
  14. De slechtste huisvrouw ooit? U vindt ze hier!
  15. In ons huishouden lopen de dingen omgekeerd; als de man heeft gekookt, dan is de keuken achteraf netjes. Als ik de potten heb bovengehaald, dan lijkt alles ontploft. Maar smaken, dat doet het gelukkig wél.
  16. Ik kan een minuut naar de menukaart kijken of een half uur, het resultaat is hetzelfde. Ik twijfel doorgaans tussen twee dingen, ik beslis en als ze dan komen opnemen, bestel ik toch het andere. Of gewoon hetzelfde als altijd; cola light en lasagne/spaghetti.
  17. Ik hou van musicals! 
  18. Ik drink cola light met de liter. Of zero, of pepsi max, daar doen we allemaal niet moeilijk over. 
  19. Als ik op de lotto zou spelen, zouden mijn cijfers de volgende zijn: 4, 16, 21, 8, 6, 7. En, zou ik hebben gewonnen?
  20. Ik heb nog nooit op de lotto gespeeld, hoor, zelfs nog nooit een krasbiljet gekocht!
  21. Ik chatte me ooit te pletter op icq. Zoals die lettertjes dan plots allemaal begonnen te ratelen als je op enter had gedrukt ... zalig!
  22. In de komende vijf jaar zou ik toch heel graag ruimte vinden in mijn leven voor vrijwilligerswerk. 
  23. Een van mijn grootste ergernissen is als mensen niet begrijpen wat ik bedoel. 
  24. Zoekt u iemand die een feilloos Dordrechts accent kan aannemen? Here I am. De vrienden van over de grens vonden me gewoon eng als ik met hen mee begon te praten. :D
  25. Ik houd niet van verrassingen. Of toch ... als ik niet weet dat ze er gaan zijn! Als de echtgenoot al lang aankondigt dat hij 'iets heeft' en zelfs hier en daar een hint geeft, dan word ik gek. Waarom? Ik ben werkelijk met alles tevreden. Alleen gaan mijn gedachten misschien richting het ene en is het dan uiteindelijk iets helemaal anders en dan moet ik even wennen en ben ik dus niét meteen blij. Geen verrassingscadeaus dus ... tenzij onverwacht. Danku!
  26. Voor een kwisploeg ben ik een ramp. Ik heb de klok altijd horen luiden, maar weet zelden waar de klepel hangt.
  27. Heb je een hond? Dan kan ik niet bij je thuis langskomen, het spijt me echt ... . Ik ben doodsbang van die beesten, hoe hard ik ook geloof dat ze geweldige vrienden kunnen zijn voor hun baasjes.
  28. Mijn lievelingseten is wortelstomp met worst.
  29. Ik ben geweldige fan van Jeroen Meus en zijn dagelijkse kost
  30. Momenteel heb ik een BMI van 29. Oela.
  31. Ik ben slechts 1m60. Allez, slaagt maar al aan het rekenen. ;-)
  32. Het onderwerp wereldoorlogen beslaat heel veel plek in mijn boekenkast.
  33. Als ik de garagepoort hoor, moet ik altijd nog snel duizend dingen aftypen om daarna mee met de echtgenoot te kunnen gaan slapen. Nu dus! :D

2 opmerkingen:

  1. In sommige zaken kan ik mij helemaal herkennen: ik speel(de) zelf ook piano (hoewel er nu véél stof op ligt, op de piano én op mijn vingers); mijn geheugen is ook een zeef; ik houd ook ontzettend veel van musicals, maar vindt de tickets ervoor schandalig duur; als kind las ik ook altijd 5 boeken ineens van de bib; stiekem verslaafd aan cola; ik lees graag boeken die zich afspelen tegen een WOII-setting (mijn vriend zijn WOII-boeken beslagen bij ons 1/3de van de boekenkast); dat van die klok en de klepel en één van mijn lievelingsgerechten is wortelstoemp met cordon bleu!

    BeantwoordenVerwijderen