Over Upje.

Follow by Email

woensdag 24 september 2014

Dertig dagen bloggen: dag 1.


Ik las Lilith’s boek en mijn hoofd werd overspoeld met ideeën. Misschien kan ik wel schrijven zus of anders dan wel zo en ... . Maar zoals het altijd gaat bij mij, blijft het bij twijfelen en overdenken. Doen, dat is een ander paar mouwen. Achter de schermen heb ik mijn Evernote-account wel al eens nieuw leven ingeblazen en er allerlei losse gedachten in bewaard. Ik begon mijn dagen weer vol mogelijkheden te zien. Alleen het schrijven, daar kom ik maar niet toe. Het stroomlijnen, dat is ook nog iets waar aan gewerkt moet worden. Wie wil ik zijn in blogland en wat wil ik dat de mensen onthouden als ze hier toch eens per ongeluk langskomen? Wat wil ik bereiken met dit schrijven? Waar wil ik voor staan?

Het is uiteraard niet zo gek dat ik dat eigenlijk niet zo goed weet. In mijn dagelijks leven struikel ik namelijk over dezelfde dingen. Zoveel willen, zoveel dromen, maar zo weinig actie. Dat hoeft niet altijd een probleem te zijn. Het is gewoon iets om te overdenken. Ik heb al zoveel en in principe hoeft er niet persé iets anders. Voor mijn blog natuurlijk wel, want één post per maand is echt te weinig om de boel draaiend te houden.

Daarom begin ik met dertig dagen bloggen. Iedere dag zal er hier iets nieuws verschijnen, hoe kort of onbenullig ook. Op die manier raak ik er hopelijk weer een beetje in. Om de druk even niet te hoog te leggen, ga ik geen eisen stellen aan de onderwerpen. Als er dus een hele maand geen ‘meerwaardepost’ passeert, zoals Kelly het zo mooi noemt, dan is dat ook maar zo. Ik verplicht mezelf wél tot twee dingen: ik wil enkel foutloos Nederlands het wereldwijde web insturen en ik wil nu eindelijk eens werk maken van dat kort en bondig leren schrijven. Maximaal 500 woorden dus per post, met misschien een uitzondering voor vragenlijstjes of andere lijstjestoestanden.

Off we go!

3 opmerkingen:

  1. Veel succes! Ik zou er ook eens werk van moeten maken... maar... ja. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken dat, veel willen doen maar uiteindelijk niets doen. Het is mijn grootste frustratie.. blij dat ik niet de enige ben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes! Bij mij is de laatste 30 dagen challenge zelfs niet afgewerkt. Het was er wel ene met onderwerpen... Sindsdien is het bij mij ook zeer sporadisch :-)

    BeantwoordenVerwijderen