Over Upje.

Follow by Email

woensdag 15 oktober 2014

As we speak.


Lezen: Het staat nog steeds op een belachelijk laag pitje, helaas. Ik las vorige week ‘op kot’ van Kristin De Troyer en ik vond het op niets trekken. Dit was nu werkelijk zo’n boek waarvan ik me dan afvraag waarom iemand de schrijfster ervan ooit heeft verteld dat ze haar verhalen eens in boekvorm moest gieten. Het was maar dun, dus ik las het toch uit. De komende dagen ga ik ‘de weeffout in onze sterren’ nog eens herlezen, want ... *tromgeroffel* volgende week is het voor de eerste keer leesclub! Dat wordt ongetwijfeld vervolgd, want ik die zomaar toezeg voor iets met een bende ongetwijfeld veel hippere, meer belezen vrouwen dan ikzelf ... . Ik hoop alvast dat die leesclub ook dat lezen weer wat meer zal aanwakkeren.

Blij met: De bestelling die ik zonet deed bij Hema en waar stiekem toch weer wat schriftjes en prulletjes bijzitten, naast uiteraard babykleertjes. Als er trouwens iemand een plek weet om bodytjes maat 68 (dus niét 62/68) te vinden, let me know. Of pyama’s met voetjes in dezelfde maat. Liefst niet voor 25 euro per stuk, uiteraard, want over twee weken kan meneer er dan misschien plots niet meer in. Blij met een mail die ik stuurde en dan vooral het antwoord dat ik kreeg – nog een extra projectje is hier in de maak! Met de slimste mens ter wereld, ik heb vanavond toch weer goed gelachen. Thuiswerk, hoewel dat toch niet mijn hobby is. Een gelukt vol-au-ventexperiment. Een kindje dat nog eens doorsliep, maar dit keer heb ik mijn lesje geleerd en ga ik dat echt niet meer zo luid roepen!

Eten: Ik heb zoveel zin om te experimenteren, maar het lukt niet helemaal. Ik doe wel mijn best om gezond te eten. Ik merk dat het me thuis duizend keer makkelijker valt dan op het werk, trouwens. Hier eet ik geen koeken of snoep, op kantoor daarentegen ... .

Bezig met: Proberen overeind te blijven op werkvlak. Een poging doen om mijn huis aan kant te krijgen – het is een mesthoop hier momenteel. Rondhangen op het internet en proberen de tonnen inspiratie ook in posts om te zetten. Nadenken over privacy op het internet.

Plannen: Die leesclub dus. Een redelijk late moederdagactiviteit met de mama en zussen, waarover momenteel heel naarstig over en weer gemaild wordt. (Soms zou gewoon één zus toch gemakkelijker zijn, man, man.) Een zangles, als er dan toch eindelijk eens een datum geprikt raakt. Mijn kot beetje per beetje onder handen nemen. Een tuinaannemer bellen om te onderzoeken wat er aan ons mosveld gedaan kan worden.

Genieten van:  Verse mandarijntjes, die doorslaapbaby, ochtenden vol ‘mama mama mama’, een minute soup met pompoen-wortelsmaak om op te warmen, een kraakvers dekbed.


Hier schreef ik al eens eerder een as-we-speak.

2 opmerkingen:

  1. Body's in maat 68? :o Heb ik dan toch zo'n reus? Hier momenteel 74 gaande naar 80...
    En ik ben benieuwd naar boekaanraders van de leesclub! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meen je dat?? Miljaar, dan heb je toch idd wel een reus! Het neefje en het petekind van de echtgenoot - allemaal binnen dezelfde twee weken als Kasper geboren - dragen nu wel een 74, maar toch ook nog niet zo lang.
      En Kasper draagt al wel een paar weken een 68, maar ik vind alleen bodykes in 62/68 en die passen nog perfect, maar dat gaat ook geen centimeters lang meer duren. Maar de volgende maat is dan weer direct 74/80 en daar verzuipt die in! Van broeken valt een 68 trouwens dikwijls nog van die zijn lijveke of die moeten wij nog echt omplooien. Ja, wij hebben een mini, maar jij precies toch een reus. ;-)

      Verwijderen