Over Upje.

Follow by Email

vrijdag 31 oktober 2014

Ik heb er vijf dagen lang aan gedacht! #projectblogboek

Het is kwart voor zes als ik ’s ochtends mijn bed uitstrompel. Ik neem kreunend een douche en tegen dat ik een beetje tot leven ben gekomen, ligt de zoon samen met de echtgenoot in bed op mij te wachten. Ongeveer twee minuten krijg ik dan om mijn outfit aan te schieten en wat kleren voor de kleine mee te grabbelen en dan begint de tocht naar beneden. Daar voeren we het dagelijkse gevecht om zijn pyama uit en zijn kleren aan te krijgen, er moet eten klaargezet worden voor hem en op crèchedagen ook een fles gegeven worden. Om halfzeven vertrekken we als hij naar de grootouders gaat en om kwart na zeven op de andere dagen, maar toch voelt het altijd als een rush. Hoe dan ook, in al dat gehaast is er dus geen tijd om zelf te eten. Gelukkig is mijn werkgever zo flexibel om toe te laten dat ik dat aan mijn bureau doe. Mijn pc start op en ikzelf eet dus iets om zelf ook opgestart te raken. Meestal moet het iets zijn dat snel gaat en waar ik op voorhand ook geen werk aan heb gehad. Ik doe mijn best om gezondheid ook te laten primeren, want de dag goed begonnen is toch al half gewonnen.

Hoe dan ook, deze week slaagde ik er zowaar in om vijf dagen op rij een foto te nemen van mijn ontbijt. Voor #projectblogboek moest dat namelijk en als Kelly zegt dat we iets moeten doen ... . Enfin soit.


Roze yoghurt en een peer. Normaal eet ik niet echt veel fruit, omdat het de bloedsuikers alle kanten opjaagt. Nu had de zoon door omstandigheden echter geen verse fruitpap gegeten en was die peer over. ’t Was een goeie harde, zo heb ik ze het liefst! Afvalverwerking van de bovenste plank dus.
 
 
Drie wafeltjes en een peer. Die peer eh ... was dus blijkbaar ook nog over. De wafeltjes eet ik doorgaans ook al niet, want veel te ongezond! De echtgenoot had echter een gigantisch pak gekocht en ik vond even niets anders. De wil is sterk, het vlees eerder zwak dezer dagen.
 
 
Hebt ge ooit al eens zo’n goddelijke platte kaas gegeten? Dit vind ik zelfs zonder suiker of fruit superlekker. Ik eet dat met periodes. Dan weer eens twee keer per dag en daarna maanden niet. Ik had geen eten, ging naar de panos/delhaize in het tankstation op de hoek en stootte op mijn heerlijke potjes. Njam njam!
 
 
Echt. Ik denk dat ik op de drie jaar dat ik bij mijn huidige werkgever zit nog nooit croissants of koffiekoeken heb gegeten als ontbijt. Nu dus wel! Doorgaans laat ik dat ook maar links liggen, ik ben al dik genoeg momenteel. Ik ken mezelf ook een beetje, want ik weet dat een ongezond ontbijt vaak uitloopt in een hele dag schransen en vettige brol. Het heeft in ieder geval wel gesmaakt.
 
 
Hier ging het bijna mis. Mijn ontbijt was al lang en breed op en ik zat heel ijverig te werken en toen plots dacht ik: Sh*t, mijn foto+! Meevallertje van de dag: mijn lunch was exact hetzelfde als hetgeen ik ’s ochtends had gegeten. Zegt nu nog ne keer dat saaiheid soms geen voordelen heeft. Er zaten boterhammetjes met kip curry in dat zakje, trouwens. Ook weer iets dat ik zelden eet, dat brood. Straf, hé! Maar Kasper moet leren boterhammen eten en aangezien het een beetje dwaas is om alleen voor hem een heel brood te kopen, probeer ik het af en toe dan zelf toch ook maar te eten. Mijn suiker lacht er meestal niet mee, vandaar ook mijn lichte tegenzin. Daarnaast vind ik het zo lekker, dat ik altijd veel meer wil eten dan de aangeraden twee boterhammetjes en dat ik dus ofwel te veel eet en daar gefrustreerd om word, of dat ik me er anders aan houd, maar daardoor ook gefrustreerd word. De boterhammen waren wel goed, maar het beleg was echt niet te vreten. Jammer dan.

Dit is een van de posts in #projectblogboek, geïnspireerd door het blogboek van Kelly.

 

5 opmerkingen:

  1. brrrr die ochtendrush! Ik vraag me af wat dat hier gaat geven met twee pagadders ipv één :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat eh ... lijkt me idd een uitdaging! Helpt je partner ook mee bij de ochtendrush? Ik ben alvast héél blij dat dat bij ons wel het geval is, want anders zou ik nog minstens een kwartier vroeger moeten opstaan. No thanks ...

      Verwijderen
  2. en weet je zeker dat Kasper nu al van dat donkerbruine brood mag eten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat dat de lichtinval is ofzo, want het is echt alleen maar lichtgrijs!

      Verwijderen