Over Upje.

Follow by Email

donderdag 2 oktober 2014

Organisatie: Bonnetjes sparen of ook wel ‘couponing’.

Ik hou van bonnen. We worden er dezer dagen ook nogal mee overspoeld, eerlijk gezegd. Van overal en nergens krijgen we aanbiedingen toegestuurd die iets met babies te maken hebben, regelmatig vallen hier heelder pakketten binnen van bij de maaltijdcheques, in eender welk tijdschrift vindt ge tegenwoordig wel bonnetjes en ook als ge in de winkel iets koopt, wordt ge tegenwoordig standaard ‘beloond’ met korting voor het een of ander. Ik vind dat de max en ik wil dat dus ook ten volle benutten.

Ik laat me niét vangen door de klassieke truken en ik ga dus niks kopen dat ik anders niet in mijn kar zou willen hebben. Soms zijn er twijfelgevalletjes, maar zelfs als ge alleen maar bijhoudt wat ge ook echt gaat kopen, houdt ge een behoorlijke berg papiertjes bij. Die dingen hebben doorgaans ook en vervaldatum. En daar begint al een deel van het probleem, ge moet dat namelijk toch een beetje bijhouden. Daarnaast is het natuurlijk wel handig om de bon bij te hebben op het moment dat ge in de winkel staat. Het klinkt logisch om die dingen dan in uw handtas of portefeuille te bewaren, maar als ge bonnen van tien verschillende winkels hebt, kan dat ook wat lastig uitdraaien.

Ik sorteer die ‘coupons’ regelmatig op datum en doe mijn best om er dan voor te zorgen dat er niks ‘vervalt’. Alleen mislukt dat iedere keer weer en zijn het vaak de beste kortingen die we nét hebben laten schieten. De hele handel meenemen, daarin falen we nog tien keer meer. Er is gewoon geen plek voor en als ge dat lang in uw handtas laat zitten, dan plooit dat dubbel en vergaat de inkt en ... . Onhandig. Met natuurlijk als resultaat dat we wel drie pakken pampers kopen, maar dat de briefjes ervoor nog lekker thuis liggen. Of dat op mijn lijstje wel een jaarvoorraad tandpasta staat, maar de bonnetjes ervoor nog op de salontafel liggen blinken.

We zijn er dus nog niet. Ik blijf zoeken naar een werkend systeem, want het frustreert me echt hoeveel geld we op deze manier gewoon buitengooien.

En u, lieve lezer, hoe doet u dat eigenlijk?

4 opmerkingen:

  1. Ik heb het opgegeven.

    En als je goedkope pampers wil, een ritje naar Frankrijk is lonend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 't Schijnt is amazon.com daar ook goed voor, maar 'k heb het nog niet geprobeerd.

      Verwijderen
  2. Bij ons valt het aantal winkels nog mee voorlopig... wij gooien die bonnetjes op een stapeltje in de keuken... en vlak voor we naar de winkel vertrekken bekijken we wat er nog ligt en wat er vervallen is en wat er meekan... Zo missen we waarschijnlijk ook wel wat, maarja... je er daar druk in maken, is ook geen goed idee hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de ideale wereld doe ik dat ook, maar in realiteit vertrekken we vaak in zeven haasten en vind ik dan nét dat ene stapeltje bonnetjes niet meer of sta ik plots in de winkel en denk ik: "damn, die bonnen liggen nog op tafel" ... :P

      Verwijderen