Over Upje.

Follow by Email

woensdag 3 december 2014

100 happy mama days.

Het lijkt soms alsof het leven met Kasper alleen maar kommer en kwel is. Dat doen mijn nieuwsbrieven misschien ook wel uitschijnen, ik besef dat. Het is niet makkelijk en onze omgeving bevestigt ook dat het niet enkel onze perceptie is. Het toeval wil dat er bij familie en vrienden dit jaar al 14 (!) andere kindjes geboren zijn en dat er dus best wat vergelijkingsmateriaal is. We zitten hier dus niet op een roze wolk en het is vaak lastig om een manier te vinden om daarmee om te gaan. Dat betekent echter niet dat er helemaal niets positiefs te zeggen valt! Iedere dag smelten we wel een paar keer door iets kleins, schateren we het uit of zitten we gewoon gefascineerd te kijken naar de zoon. En alles wat er foutgaat en waarvoor je het kind soms vervloekt kan makkelijk weer vergeten worden. Door een enthousiaste ‘tatata’, door een schaterlach, door een grote glimlach als we hem afhalen. Een ander zou er zo makkelijk niet mee wegkomen, je eigen kind daarentegen ... Zelfs in moeilijke tijden blijf je het graag zien.

En daarom, om iets meer die roze kant van het verhaal te belichten, doe ik ook eens mee aan 100 happy mama days. Als ik eens een dag geen foto trek, dan zal het niet zijn omdat er niets te vinden viel, maar gewoon omdat ik het vergeten ben. Maar dat vergeven jullie me dan vast wel ... ! 3, 2, 1 ... start!

Wie me wil volgen, kan dat doen op Instagram.

6 opmerkingen:

  1. Hoi hoi, ik lees je blog al een tijdje, maar laat eigenlijk nooit comments achter. Ik ben zelf in mei mama geworden van een dochtertje. Super gemakkelijk kind, maar toch voel ik me ook vaak uitgeput. Dus ik kan alleen maar bewondering hebben voor mensen met een "moeilijk" kindje (en vraag me dan af hoe uitgeput die wel niet moeten zijn :-)
    Maar volgens mij doe jij dat echt schitterend! En echt fijn dat je je nog kan focussen op de "happy" dingen!
    Ps: ik heb je toegevoegd op instagram (JET_VL), dan kan ik ook de happy foto's zien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook zo'n niet zo makkelijk kindje. Al vind ik het moeilijk om het zo te stellen omdat hij wel ongelooflijk fantastisch is. Wat mij daar heel hard in heeft geholpen is een facebookgroepje met andere eerlijke mama's. Bij wie het ook soms gewoon te veel is, maar die daar op eenzelfde manier mee omgaan als ik. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik frequenteer ook een fbgroep voor mama's. De meeste wel met veel grotere kindjes, maar toch. En wat mij voor de rest ook helpt is gewoon het feit dat anderen ook toegeven dat onze zoon "gene simpele" is. Niet als kritiek, maar gewoon als vaststelling.
      En momenten zoals vandaag, waarop de zoon ziek is maar zich toch schitterend gedraagt en een hoop nieuwe kunstjes bovenhaalt op momenten dat we het echt niet hadden zien aankomen. ;-)

      Verwijderen
  3. Hier ook niet bepaald een roze wolk... Niet bij onze eerste en we hoopten dat het de tweede keer beter ging zijn (misschien geen reflux...) maar het is ons niet gegund. Maar naast al die moeilijke momenten zijn er zoals je zegt ook heel veel (vaak kleine) mooie momenten. Hier is dat niet anders :) En zoals ik eerder al zei: het wordt alleen maar beter. Onze dochter is nu vier en gisteren een oudercontact vol lof gehad. Bij mijn dochter ben ik pas echt gaan genieten van het mama-zijn toen ze een maand of 16 was...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ola, geef me maar wat hoop, ja. ZESTIEN?! Enfin ja, dan zijn we al over de helft, hé ;-).
      Ik duim dat je bij je tweede kindje al aan de helft van de tijd volle bak kan beginnen genieten ...

      Verwijderen