Over Upje.

Follow by Email

vrijdag 19 juni 2015

Losse flarden II.

Het is hier weer eens hectisch, ik ben voor de verandering ook weer heel moe. De zin om te bloggen is er vaak wel, maar de energie om er ook een samenhangend geheel van te maken, die ontbreekt. Daarom zal ik op zulke momenten eens wat vaker gewoon wat hersenspinsels neerschrijven. Losse flarden. Eerdere gelijkaardige flarden vind je hier.

Herr Sohn mocht voor de tweede keer in zijn leven uit logeren. Hij zou bij opa slapen, terwijl mama en papa naar een feestje gingen. Toen de echtgenoot om iets voor tien een sms stuurde met de vraag of alles naar wens verliep, bleek ons monster nog wakker te zijn. Had ik het niet gedacht ... . Uiteindelijk blijkt hij om kwart na elf in slaap te zijn gevallen. Toen we hem dus gingen ophalen, deed hij prompt een middagdut van drie uur (een record!) en toen hij daarvan wakker werd, had hij koorts. Ik ben eens benieuwd wat het gaat geven als hij in de vakantie een week lang met opa op vakantie gaat!

De nacht erop was meneertje dus ziek en we wilden hem wat perdolan geven zodat hij hopelijk beter kon slapen. Daarna hield ik hem eventjes vast, maar hij maakte weinig aanstalten om zijn ogen dicht te doen. Op een bepaald moment nam hij zijn tut uit zijn mond en ik dacht dat hij zijn andere (jep, hij heeft er twee in bed) wilde insteken, maar nee ... meneer begint daar: “Wa(f) wa(f). Paardje! Paardje? Kindje!” Ik fluisterde terug dat die allemaal aan het slapen waren, want dat het midden in de nacht was. Hij ging echter vrolijk door: “Paardje! Wa wa! Po po po.” Op een bepaald moment kreeg ik gewoon de slappe lach. Toen heeft de echtgenoot het even overgenomen, waarop de mini nog wat leuterde over ballen en lama’s en niet te vergeten eendjes. Gelukkig hielp een flesje melk om hem weer in slaapmodus te krijgen. Niet zonder dat hij eerst nog een drumconcert gaf met zijn tut op de spijlen van het bed, maar kijk ... .

Ik had een weekje vrij, maar had ook wel zeven medische afspraken gepland staan. De avonden waren dan weer volgeboekt met koorrepetities en optredens. Maandag moeten we dan ook nog eens een reis door het land doen om de belastingsbrieven van familieleden te gaan invullen. Ik ga geweldig uitgerust zijn, denk ik. Not!

Eerder deze week ging ik naar de gynaecoloog en die was iets kwijt. Mijn eierstokken! “Heeft u recent een operatie aan mijn eierstokken gehad?”, vroeg hij. Ja hoor, zonder dat u van iets weet, heb ik die snel tussendoor even laten verwijderen?! Niet dus ... . “Maar waar zijn die eierstokken dan gebleven?”, mompelde hij. In mijn buik, hoop ik? Na nog wat zoeken werden ze toch gespot en in orde bevonden, hoor. ;-)

In mijn ‘drafts’ staan veertien blogjes zo goed als klaar om te publiceren. Sommige staan daar al bijna een jaar te blinken, maar ik slaag er gewoon net niet in om het ‘af’ te krijgen en dan ook te posten. Misschien toch eens iets om werk van te maken ...

Mijn nieuwe verslaving is Pinterest. Ik ben al een hele tijd wanhopig aan het proberen mijn gewicht onder controle te krijgen (daarover volgt normaal ook nog wel eens een blogje), maar afhankelijk van de methode moet er al wat creatiever omgesprongen worden met recepten. Ik klik heel makkelijk op ‘pin’, maar intussen moet ik al 356 van die dingen ook nog eens aan nader onderzoek onderwerpen en besluiten of het de moeite waard is. Goed bezig, Up, maar echt ... .

2 opmerkingen:

  1. Jouw losse flarden zijn de max! Blijven gaan.
    Ik probeer het ook wat losser te maken, want zo helemaal niets op mijn blogje zetten, vond ik toch ook maar flauw ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hehe, ik heb vannacht ook naar zo'n drumconcert op de spijlen van het bed geluisterd. Tot mijn verbazing ging hij braaf slapen toen ik kordaat zei "moet mama boos worden?". Blijkbaar oogsten mijn boze uitvallen af en toe toch een beetje respect. Ik weet niet of dat iets goeds of iets slechts is eigenlijk.. :-) Even schrikken als ze je eierstokken niet meer kunnen vinden... En ja, Pinterest! Heerlijk! Veel van die dingen blijven ongebruikt, maar toch, je hebt ze toch maar ergens hè! Hoe heet je op Pinterest? Dan ga ik jou stiekem volgen! Mwoehaha!

    BeantwoordenVerwijderen