Over Upje.

Follow by Email

vrijdag 25 september 2015

Even niet.

“Het is goed dat u hier bent, mevrouw,” zei de dokter. Hij schreef me twee weken ziekteverlof voor, voegde eraan toe dat dat waarschijnlijk niet zou volstaan en hij gaf me meteen ook het bevel een psycholoog op te zoeken. Overspannen of burn-out galmde intussen nog na in mijn hoofd. Paniek overviel me als ik er nog maar aan dacht hoe ik dat op mijn werk zou moeten aanbrengen. In mijn vlucht naar buiten zag ik nog dat ik bijna een uur had binnengezeten. Oeps. Ik vond zijn diagnose nu wel wat overdreven, maar ik was te moe om erover te discussiëren. Als ik het eens intype in google, moest ik toegeven dat heel wat symptomen me bekend voorkwamen. Toch bleef ik twijfelen, omdat je vaak verhalen hoort als ‘ik kon niets meer’, ‘ik liep als iemand van tachtig’ of ‘ik huilde heelder dagen’. Niets van dat alles hier. Toch concludeerde de psycholoog al bij gesprek één dat er veel symptomen van een burn-out waren en dat ik rekening zou moeten houden met een lange herstelperiode. Na de controle-afspraak bij de dokter werd het ziekteverlof voor twee weken verlengd. Opnieuw werd er herhaald dat dat misschien nog langer zou kunnen worden.

Ik begrijp er niets van, ik snap ook niet hoe het allemaal werkt en wat ik kan doen om dit te doen overgaan. Ik weet wel dat ik niét depressief ben en dat ik ervan uitga dat dit goedkomt. Hoe sneller hoe liever. Alleen nu dus even niet. Neem het me alsjeblieft niet kwalijk als ik wat minder actief ben op het internet, als je in real life minder van me hoort of als ik minder interesse lijk te tonen. Zodra ik meer energie heb dan om een paar uurtjes per dag wakker te blijven, ben ik er weer helemaal.

7 opmerkingen:

  1. Het was precies telepathie. Ik wou je deze morgen nog een smsje sturen, maar heb het uitgesteld naar vanavond. En nu deze blog. Zorg goed voor jezelf meisje. Die diagnose van burn-out lijkt me niet zo vreemd. Ik hoop dat je wat slaap kan inhalen en dat je een manier vindt om je batterijen weer op te laden en rust in je hoofd te krijgen xxx Denk nu maar eens even aan jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. net nu ik je tag beantwoord heb! Ik wens je rust toe, in je lichaam en in je hoofd! Veel beterschap

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je site zegt het zelf hé: Met ups en downs... dit is een down, maar als jij er al van overtuigd bent dat er weer een up volgt, dan ben je goed bezig!
    Succes, en doe het maar even rustig. Dat mag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel beterschap. En dat ziekteverlof: gebruiken om echt goed te rusten. Niet "hoe sneller hoe liever", maar "hoe beter, hoe liever"!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. rusten rusten rusten! Veel beterschap, het komt terug goed!

    BeantwoordenVerwijderen